Induktionshäll är ett måste tycker jag, och gärna med värmeplatta.
 
Induktion är enda vägen, finns inga alternativ. Diskmaskin- siemens tysta, bror min har en och den är makalöst tyst. Vår Bosch för 1800:- diskar rent men hej vad den låter.
Som ngn sa, köp tvätt som sväljer mycket och med riktigt snabb centrufugering- det gör skillnad tro mig.
 
Rörande diskmaskin, så välj en med tre våningar med besticksvåning på toppen. Det är det bästa sedan färdigskivat bröd! Att tömma besticken går nu på några sekunder och de är rena! I vårt fall är det en Siemens, men det finns kanske andra märken också som har detta?

Induktionshäll är ett måste. Separat frysbox (i källaren eller skafferiet om man har ett större sådant som vi har) är något jag definitivt rekommenderar framför att ha ett fullhöjds frysskåp i köket. Vi har bara 40% frys i köket och 60% kyl. Det senare är för att inte få gamla kylvaror längst bak...

Inbyggd micro antar jag att du redan har valt. Inbyggnadsugn: välj något som är lätt att rengöra. Vår Siemens är OK, men jag hade gärna tagit en självrengörande, men då fick jag inte alla andra finesser (termometer, skenor mm) jag ville ha, så tyvärr fick jag förhandla bort den saken. Det är kanske inte det viktigaste ändå, men...

Tänk också på att alla olika märken har olika färger på sina displayer (och ibland även inom samma märke - Siemens). Det kan bli riktigt irriterande (som hos min granne) om man inte tänker sig för...
 
Bra tänkt! Allt ska ju gärna vara samma märke och gärna samma serie så både design, belysning och paneler är samma färg!

Ska ha en pyrolys ugn har vi bestämt!
Funkar det bra? Någon som vet??

Har inte valt vilket märke man ska satsa på bara.. Frågat om lite priser man väntar svar ännu... Husqvarna verkar ganska bra annars blir det siemens!
 
Hade tidigare (10 år sedan, oj vad tiden går fort) en självrengörande ugn (typ porylys) från Gorenje. Det fungerade kalas på fett, men lite jobbigt att rengöra när man spiller mycket...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
Vi köpte en Samsung frys/kyl med ismaskin i rostfritt.....ismaskin går i princip dagligen och under dom 4 åren vi haft den har den varit super å inget krångel! Tänkte när vi renoverade köket och skulle köpa vitvaror att va fan skall vi med en ismaskin till, det har man bara nytta av om man bor i Miami.osv.....nu skulle jag aldrig vilja vara utan den! Jag sa samma sak när den bättre hälften fick för sig att köpa I- Pad....v fan säger jag vi har ju redan en laptop och en stationär....samma sak där...älskar den, den lata å bekväma sidan tar alltid överhanden tillslut och vinner ;) allt som förenklar är gött när man väl har det....men man klarar sig alltid lika bra utan! Tips....köp aldrig något med märket Ariston Hotpoint = dynga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.