Kommer ha ett inkaklat badkar och har tänkt sätta blandaren i mellanväggen inne i badrummet. Alltså den kaklade kanten in emot badrummet.
Har en 15cm bred kakelkant runt hela karet. Vad brukar blandarna kräva ett 70mm utrymme?

Kommer ha en inspektionslucka till avloppet och kan via denna komma in med en arm till där den infällda blandaren kommer sitta. Räcker det eller bör man ha ännu bättre åtkomst?
Kan packaningar och annat bytas ovanifrån?
 
Du får nog förklara bättre, för jag förstår inte alls. Vad är det för blandare som är infälld, modell? Hur ska den sitta, "i en mellanvägg i badrummet"?
 
vectrex skrev:
Du får nog förklara bättre, för jag förstår inte alls. Vad är det för blandare som är infälld, modell? Hur ska den sitta, "i en mellanvägg i badrummet"?
Hittade inget bra exempel nu men principen är denna.
Ska sätta denna blandare i kaklet kring badkaret i en mellanvägg inne i badrummet.

C3-00061_1.jpg
 
Jag skulle gissa att du måste bestämma exakt vilken blandare du ska ha innan du kan veta hur du ska bygga för att kunna serva den. Det lär väl stå i bruksanvisningen till den blandaren.

Men rent principiellt så måste väl allt detta vara på den våta sidan (alltså hela väggen) så jag antar att du kan lossa blandaren från framsidan för att serva den.
 
vectrex skrev:
Jag skulle gissa att du måste bestämma exakt vilken blandare du ska ha innan du kan veta hur du ska bygga för att kunna serva den. Det lär väl stå i bruksanvisningen till den blandaren.

Men rent principiellt så måste väl allt detta vara på den våta sidan (alltså hela väggen) så jag antar att du kan lossa blandaren från framsidan för att serva den.
Tack. Hoppas på det. Ska försöka hitta någon i rostfritt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.