Vi har påbörjat arbetet med att planera hur vår övervåning ska se ut (vi har ett Älvsbyhus modell Lodur). Vi har tänkt att påbörja arbetet till hösten och funderar nu på isoleringen.

Vi har fått lite offerter och så där men dom ska ha mycket betalt för ett jobb som jag tror att man kan fixa själv.

Vad har ni för erfarenheter. Fixar man att isolera själv. Ska man anlita nån som hjälper mig att komma igång och sen göra jobbet själv för att sen anlita honom igen för "slutbesiktning". ???

Täcker försäkringen om jag gör jobbet själv, om det senare skulle bli problem?

Jag är tacksam för så mycket synpunkter som möjligt.

/Jonas
 
beror på....
hur mycket man gjort själv förut, hur husets övervåning är konstruerad

är man normalhändig och kan fundera lite är det ganska lätt.

brädgårdarna brukar ha foldrar om isoleringsjobb, dom är väldigt bra ...skaffa en sån och fundera vidare sen om du vill göra jobbet själv
 
Visst klarar man att isolera övervåningen själv, tekniskt sett är det inte speciellt svårt och Älvsbyhus skickar ju med anvisningar.

Däremot är det mycket slitsamt arbete speciellt om man försöker utföra det själv. Det bästa är om man kan ragga en eller ett par kompisar som hjälper till.
 
Att isolera klarar alla bara man är noga med att måta
exact och och inte få några glipor där du isolerat!

Sedan finns det hur många olika monteringsanvisningar som helst att tillgå från en massa olika tillverkare!

Per ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.