Hej!

Vart får man tag på overhead för lån? Skolor etc. Men går det att hyra en?

Någon som vet?

/Gammelmormor
 
Gammelmormor skrev:
Hej!

Vart får man tag på overhead för lån? Skolor etc. Men går det att hyra en?

Någon som vet?

/Gammelmormor
Ska det målas schabloner månne :), har aldrig hört att det finns i sortimentet på maskinuthyrningsformorna dessvärre, du råkar inte känna 'någon' på någon inrättning där man använder sig av en och där du skulle kunna 'sniklåna' tex. över helgen? ungarnas skola? arbetsplatsen kanske har en?


MVH//Christina.

PS: Låt höra vilka schabloner du isf. tänker använda, effektfärg, nyans osv.
Är själv sugen på en bladslinga som jag såg målad i silverfärg på vitt och bleklila (olika nyans på de olika väggfälten), chockerande snyggt :surprised: :surprised: :-*
 
Var bor du?
 
Ok, då kan jag inte hjälpa dej :-/
 
Har tänk att gör ett akvarium i lekrummet. Med fiskar och växter. I sonens sovrum ska jag göra ett lite mer komplicerat projekt. Musse Pigg som står på en klippa... Vi får se hur detta kommer att bli, och om jag får tag på en overhead ;)

/Gammelmormor
 
Antar att du menar själva projektorn. Du kan sätta en schablon framför en lampa och projicera på väggen, men då får du bara konturerna.

Varför kallar du dig för gammelmormor?Ska du måla åt dina barnbarnsbarn?

Pernilla, nyfiken
 
pillan71 skrev:
Antar att du menar själva projektorn. Du kan sätta en schablon framför en lampa och projicera på väggen, men då får du bara konturerna.

Varför kallar du dig för gammelmormor?Ska du måla åt dina barnbarnsbarn?

Pernilla, nyfiken
Det där med lampan funkar inte med bilden på Musse Pigg. Måste ha med allt!

Gammelmormor ja, that´s my nick! Som jag skrev så ska jag göra detta projekt i min sons rum:)

Calle Anka då, tror du han är Calle Anka 8)

/Gammelmormor
 
Gammalmormor!

Om du är interesserat, så har jag en som du kan låna i Stockholm (Jakobsberg).

Skicka ett PM till mig, så fixar vi det ;)

/J
 
Ett sätt är att låta en reklamateljé dra upp bilden och skriva ut på papper i sin skärdator. Går säkert att fixa för lite fikabröd till personalen. :D

Det långsamma sättet är att ruta in bilden i tex 1cm x 1cm rutor och göra 10cm x 10cm rutor på väggen om den skall bli 10ggr större. Sedan ritar man varje fält på väggen efter bildens rutor. Tar tid men blir ofta mycket bra.
 
Gammelmormor skrev:
Gammelmormor ja, that´s my nick! Som jag skrev så ska jag göra detta projekt i min sons rum:)

Calle Anka då, tror du han är Calle Anka  8)

/Gammelmormor
Funderade över ditt nick eftersom min mormor, som var Gammelmormor för mina barn, dog nyligen. För mig är därför det ordet förknippat med henne, hennes generation, och allt de står för och har varit med om. Men självklart får du använda det nicket.

Sen att Calle Anka inte är Kalle Anka känns förstås mer uppenbart.

mvh / Pernilla
 
pillan71 skrev:
Men självklart får du använda det nicket.


mvh / Pernilla
Självklart förstår jag att det inte va så du menade ;)
Eftersom mina 2 första förslag var upptagna så kom jag på "gammelmormor", å självklart var det ledigt ;D
 
byggimpert skrev:
Är själv sugen på en bladslinga som jag såg målad i silverfärg på vitt och bleklila (olika nyans på de olika väggfälten), chockerande snyggt :surprised: :surprised: :-*
Detta lät som något helt i min smak- du har möjligtvis ingen bild?
 
Misse skrev:
Detta lät som något helt i min smak- du har möjligtvis ingen bild?
Den fanns i Jotun's inspirationsbroschyr för dekorationsmåleri, bilden i broschyren var bättre då man såg fälten från lite håll.
Men det är samma trapuppgång som denna bild som kommer från deras hemsida.
Det gick inte att länka in bilden av någon anledning, så du ser den via http://www.jotun.se/ startsidan->måla inne->kulörer och idéer->Lady Deco->Blad

MVH//Christina.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.