Vi ska inom en snar framtid lägga nytt golv, ca 40 kvm. Innan allt är klart kommer ca 100 kvm bli lagt.
Vi vill ha ett enhetligt golv på detta boningsplan och vi kikar efter enstavsparkett i EK. Fasade kanter, mattlackat och gärna borstat. Ett sådant golv från Kährs kostar ca 800 kr oprutat, de kallar golvet för lamellparkett.
Hittar ett golv som utan att sett det live uppfyller våra önskemål hos Byggmax. Detta golv kostar 279 kr. Vad tror ni, det är ganska stora summor det rör sig om när vi pratar 100 kvm.
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...v-plank-butiksvara/13447/ek-1-stav-mattlackad
 
Ser inte vilket fabrikat det är men jag har lagt nästan 60m2 björk köpt på Byggmax. Ett 14mm golv från Barlinek och är mycket nöjd. Det är bra kvalité och skarvarna håller kanon (4 år sedan jag la golven).

Det enda problem jag hade var att slå ihop kortsidan efter långsidan som instruktionerna säger. Gick över till att ta kortsida först och sedan långsida. Blir lite meckigt att vika långsidan på plats om det är ett stort rum men med några extra händer så går det bra.
 
Produkten du länkar till är utgående. Blir nog svårt att komplettera upp till 100kvm. Om du ens lyckas få tag på 40kvm nu...
 
Det är ett Barlinek och borde vara av minst samma klass som övriga. Sök på Barlinek här på forumet så hittar du några trådar. Vill minnas att allt jag läst är positivt.
 
D
jtl skrev:
Det är ett Barlinek och borde vara av minst samma klass som övriga. Sök på Barlinek här på forumet så hittar du några trådar. Vill minnas att allt jag läst är positivt.
Byggmax Barlinek 3-stav parkett fick bäst i test enligt ett test som GP rapporterade om (testet utfört av SP). Mycket bättre än t.ex Kährs.
 
Har följt bågra trådar om polska Barlinek, och blir förvånad att deras golv ratas i Polen, medan kunder i Sverige verkar helnöjda. Observera att de kommer från samma fabrik.
 
Jag vill ha ett enstavsgolv i ek som är mattlackad har fasade kanter och är borstat.
Vart hittar jag detta för vettigast pengar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.