Har ni fått dörrbroms på era PVC-altandörrar? Fungerar de bra?
När Termoplus var här så sa de att de inte kunde erbjuda detta! :x
 
Hej, Rooney!

Jag kan tyvärr inte ge ett svar på Din fråga utan kommer i stället med två frågor till Dig då vi, som Du, bor i Östergötland och avser byta våra fönster till PVC-fönster. Ännu så länge har vi enbart tagit en kontakt (Ekstrands fönster) och är därför intresserade av Dina tankar kring och erfarenheter från andra aktörer. Vilka har Du pratat med och vilka tänker Du prata med?

Termoplus använder Ideal 4000-profilen och vi tror att denna profil kan vara lite "tjockare" än andra profiler och att glasytan därmed blir mindre. Hur tänker Du kring val av profil?

Hans
 
Hej Hans

Vi har tagit kontakt med flera företag, bland de mest intressanta är Termoplus, LBTM, DX Gruppen, G:son Byggservice, Kaerrman samt Heral.

Termoplus var bland de som vi tyckte var bland de bästa. De har Ideal 4000 Round Line och den är bara 114 mm om jag minns rätt (för öppningsbart fönster) så glasytan blir relativt stor med den profilen. Det är en ganska vanlig profil så det finns många hus i närheten om man vill titta på hur de ser ut. Ta kontakt med Termoplus så får du säkert adresser från dem.

Nu så lutar det åt att vi väljer Termoplus eller Heral. Heral är ett norrköpingsföretag och erbjuder bland annat profilen Salamander Streamline. Den tycker vi har ett attraktvivt utseende och är 115 mm hög (öppningsbart). Prismässigt så är Heral något dyrare, men jag tror att Salamander Streamline är en lite dyrare profil än Ideal 4000. Dessutom så skulle vi få persienner till alla 19 fönster och altandörren och det är ju värt en del.
Vi bestämmer oss nu i dagarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.