hej. vet inte om jag skriver rätt under "övrigt" ? men hittade ingen annan stans att fråga detta. vi skall bygga hundgård och jag använder mig då av galvat nät. nu undrar jag ifall nån vet om man måste cementera hela "golvet" i hundgården, eller räcker det endast vid kanterna på nätet? tänkte på att hundarna kan gräva sig ut....
hur bär man sig åt egentligen? skall jag gräva upp i marken runt hela hundgården för att sen fylla med cement,, eller har ni andra tips att ge mig?? vad för cement skall man ha? och kanske det finns nån här som har bilder på sina hundgårdar att delge mig??
tack för alla svar.
 
De hundgårdar jag sett har inte cementerat golv, däremot har de grävt ner stängslet en bit just för att undvika att hundarna kan gräva sig ut.

Jag vet att jag sett en byggbeskrivning någonstans på nätet men jag kommer inte ihåg exakt var.

Ett tips kan vara att börja leta här www.skk.se

Lycka till
 
Hej

Vi skall också bygga en hundgård. Har fått cementplattor av en bekant som vi kommer att lägga ut som golv i hela gården.

Sven
 
Håller med Ceja... vi ska bygga en hundgård i sommar o det kommer va gräs (så länge hon tillåter det :D ) Sen får vi väl hitta på nåt annat... Kommer att gräva ner staketetca 4 dm för att hon inte ska gräva sig ut.. Hon är en rottis/Schäfer
 
Vår hundgård är en bit av innergården med blandat gräs och plattor.
1/3 av avspärrningen består av husväggar, 1/3 är nät som placerats i en häck och växt fast in i häcken (rötterna på häcken förhindrar grävning), 1/3 är nätstaket som vi grävt ner 1 dm i marken och sedan lagt en rad plattor direkt innanför.
Hundhuset är en lucka in i ett rädgårdsförråd där det även finns golvvärme.

Vid en hastig blick syns det inte att vi har en hundgård, vilket jag tycker är bra. Hundgårdar brukar inte se speciellt trevliga ut.

Hur grävsäkert och högt man har beror självklart på vilken hund man har och hur länge och hur ofta den kommer att vara där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.