Hört på radioreklamen från EKO där dom skrålar ut att hos EKO kostar ALLTID korven en femma, godiset 4kr och plantors 79 för 5 säckar.. (kommer inte ihåg exakt)

Men rent marknadsföringsmässigt så har jag aldrig hört begreppet ALLTID.

Skulle det betyda att jag skulle kunna gå dit om 50år och kräva att få köpa till ovanstående priser?
 
Är du full nu igen?(y)
 
Du menar när alla färdas i svävande gasbollar och livnär sig på en lilafärgad proteinrik vätska som håller en konstant temperatur på 21,8 grader?

Ja, då kan du fråga om priserna fortfarande gäller.

Skickat från en Trocadero
 
skalman1 skrev:
Du menar när alla färdas i svävande gasbollar och livnär sig på en lilafärgad proteinrik vätska som håller en konstant temperatur på 21,8 grader?

Ja, då kan du fråga om priserna fortfarande gäller.

Skickat från en Trocadero
Med tanke på ditt fordonsintresse så kommer du aldrig att åka runt några gasbollar ;)

Kanske skulle lagt tråden i juridikforumet istället för att kunna få lite seriösa svar :)
 
Ha, väghållningen på Saaben jag hade kan nog jämföras med en gasboll.;)

Jag hör ofta i radioreklam att det är allt möjligt som är "alltid" och måste hålla med om att det är lite märkligt.

Det är ju lite skillnad mot ett reklamutskick där den finstilta texten motsäger allt som stod med stor text typ men jag vet inte hur det funkar i radioreklam.

Skickat från en Trocadero
 
Visst hör man ofta subjektiva uttryck som alltid godaste brödet, alltid bästa personalen osv... Men att gå in på ett så objektivt begrepp som pris är tufft.

Var det plåten som svajade i SAABen som fick den att kännas som en gasboll.....
 
Jag tror det var någon mack som hade reklam om att "hos oss tankar du alltid billigast", spännande att säga det om en sådan sak som bränsle.

Saaben var en originalhög V4 med originaldämpare, en båt gungar mindre. :D

Skickat från en Trocadero
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.