Var in till golvbutiken för att köpa 90kvm golv. Kvinnan i butiken sa att man brukar räkna med ca 25% i spill men nu la hon bara på 10% (lite drygt) Vi behövde ca 90kvm och fick 107kvm. Nu är golvet inlagt och vibbar ca 18kvm kvar, ca 7500kr i pengar. Frågan är då om vi har rätt att lämna tillbaka det som blev kvar?
 
empame skrev:
Var in till golvbutiken för att köpa 90kvm golv. Kvinnan i butiken sa att man brukar räkna med ca 25% i spill men nu la hon bara på 10% (lite drygt) Vi behövde ca 90kvm och fick 107kvm. Nu är golvet inlagt och vibbar ca 18kvm kvar, ca 7500kr i pengar. Frågan är då om vi har rätt att lämna tillbaka det som blev kvar?
107 vs 90 är ca 19% spill (17kvm). Och ni lade alltså 89kvm, fast ni hade 90kvm golv? Hur stort var golvet, egentligen? Inga siffror som stämmer?

Man brukar lämna tillbaka oöppnade paket.
 
Redigerat:
Undrar var 25% spill till att börja kom ifrån...Jissus det blir många felsågningar det.
Hur som helst så tar, som tidigare påpekats, butiken tillbaka oöppnade paket om det inte var specialbeställt eller 2a sortering.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Undrar var 25% spill till att börja kom ifrån...Jissus det blir många felsägningar det.
Hur som hels så tar som tidigare påpekats butiken tillbaka oöppnade paket om det inte var specialbeställt eller 2a sortering.
Felsågningar.
 
wanegardh skrev:
Felsågningar.
Automatisk rättstavning :)
 
S
alla hela paket borde du kunna lämna tillbaka
 
empame skrev:
Frågan är då om vi har rätt att lämna tillbaka det som blev kvar?
Ska man nu vara tråkigt juridisk så beror det på vad ni har avtalat vid köpet, men om inget har avtalats om detta så kan ni inte kräva att få lämna tillbaka ens öppnade paket.

Men det enklaste är kanske att fråga butiken......
 
Det brukar väl aldrig vara nåt problem att lämna tillbaks. Speciellt eftersom försäljaren räknat helt galet. Att lägga golv som inte har nån mönsterpassning ger i princip inget spill alls.
 
mlkjhr skrev:
Det brukar väl aldrig vara nåt problem att lämna tillbaks. Speciellt eftersom försäljaren räknat helt galet. Att lägga golv som inte har nån mönsterpassning ger i princip inget spill alls.
Möjligen om man måste klyva sista varvet för att de är för breda. Ingen börjar väl i ett nytt rum med kluvna golvplank?
 
krillek skrev:
Möjligen om man måste klyva sista varvet för att de är för breda. Ingen börjar väl i ett nytt rum med kluvna golvplank?
Jo jag, om det sista varvet annars blir typ två centimeter... ;)
 
Alfredo skrev:
Jo jag, om det sista varvet annars blir typ två centimeter... ;)
OT
Ha ha, vad träffad jag känner mig. Vet att man ska räkna på hur bred sista bitarna blir och ev börja med en halv.. Har dock alltid stuckit huvudet i sanden och hoppats att de blir bra i slutet utan att räkna... Tänkte att alla gjorde så men icke...
 
sir_erken skrev:
Tänkte att alla gjorde så men icke...
Ja så har jag också gjort, men förhoppningsvis bara en gång...:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.