Kan eventuellt komma över ett parti med drygt 2000st 15x380x330 11 lagers Björkplywood Kvalitet B/BB till väldigt förmånligt pris.

Jag har försökt komma på vad jag skulle kunna göra med dessa om jag slog till, men har idétorka.

Kan ni hjälpa mej här? Gärna något som man kan dra in lite extrainkomst med.

Mina bästa idéer själv är:

Ställningar för lådvinslådor
Fladdermusholkar
Bränsle till insatskaminen

(Jag är inte nöjd med dem)

Fiberriktningen är tyvärr tvärs längden.

Jag kan snickra, och har tillgång till verktyg och maskiner.
 
Redigerat:
Bygg lådor/väskor till nån industri som tillverkar känslig apparatur?
 
Vill du sälja dom som dom är? Köper gärna 10-20st beroende på pris :)
 
Kan man kexa ihop björkplyfa så att det blir bra o hållbart?
 
Kattvovven: Det skulle jag säkert kunna fixa i sådant fall.

Dessa är en gång inköpta i ett paket om 26st 1525x1525 för ca 21500kr
Man får ut 16st 380x330 per skiva så ordinarie styckpris borde bli lite drygt 50kr/styck.

Ägaren till plattorna kommer att få akut platsbrist på Tisdag, och jag tänkte erbjuda mej att forsla bort dem på måndag, så jag är ganska säker på att jag då skulle kunna få ner priset rätt bra med ett riktigt skambud, men jag tänker inte göra det om de bara står hemma och skräpar sen. Så du är också välkommen att komma med förslag på vad att göra med dem. Det ökar ju faktiskt dina odds till en bra affär med :) Vad tänkte du ha dem till?
 
Nimajneb: Det kan man även fast jag då skulle använda en annan metod än kexning men man bryter ju texturen i träet om man gör det. Lite synd o behöva måla plywood med så fin kvalitet tycker jag
 
Men varför är dom uppsågade?
 
Det är "spill" efter förädling där inte allt material gått åt. 1525x1525 är standardmått...
 
Har oxå spill av björkplywood mestadels 6 mm i ca 20x50 har väl legat i verkstaden i 15 år nu :) har byggt en bondgård till grabben av några skivor:)
 
Kantskydd för reparbetare ^^ mao. en extremt liten nishad branch ;)

Fäster ett par reglar undertill, ett par ovanpå, lägger den över vassa kanter och lägger repen mellan reglarna på ovansidan så dom inte kan glida av skyddet.
 
Kattvovven: Låter inte så tokigt faktiskt. Du tar stockholmsområdet så tar jag Göteborg ;)
 
Tobias Johansson skrev:
Kattvovven: Låter inte så tokigt faktiskt. Du tar stockholmsområdet så tar jag Göteborg ;)
Enda problemet är att alla mer eller mindre redan byggt sina. Om du inte kan bygga i metall alá metallverkstad och kan bygga billigt så lär det tyvärr inte finnas ekonomi i det :) vi talar om 100-200 personer som jobbar med det i Sverige. (gissningsvis, ingen vet säkert)

:D
 
Det blev ingen affär.
 
Ville ha för mkt?
 
Nej. Jag har inte konfronterat ägaren om affären. Har bara inte kommit på vad att använda de 2000 skivorna till. Förutom de tio som du ville ha då...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.