Hej alla husbyggare.

Sitter och planerar köket här och har fått info från vår köksleverantör(vedum).

Jag och min sambo funderar på att ta 30 mm bänkskiva med en 30mm klack på, så man får en redig bänk. Till detta kommer i dagsläget en infälld diskbänk, vilket får mig att fundera vad som egentligen är dyrast mellan att:
1) köpa bänkskiva (1.4 m) och fälla in diskbänk. diskbänken kostar 2000 kr extra ca för att få infälld.
eller alternativ
2) se till att få en diskbänk med 60 mm tjocklek på den.

Med tanke på att vi måste köpa extra bänkskiva, som dessutom skall sågas ut, samt betala extra för den infällda diskbänken så undrar man ju...speciellt eftersom bänkskivan är i valnöt.

Några tips? eller ännu bättre, finns det nån som vet vad det kostar ca att få 60 mm tjock istället för 30 mm?

Tacksam för all hjälp!

//Martin & Michaela.
 
Ring en diskbänksleverantör - jag kan verkeligen rekommendera den vi använde:

http://www.landerydsrostfria.se/

det är ju en 30 mm Ni vill ha fast med en klack/kant som är 30 mm till?

Kan ju säga att en rejdig klack är bra fast detta käönde jag rent spontant är i överkant. Jag är inte helt säker om man kan bocka till detta - alternativt är ju att man bockar kanten helt separat och svetsar på den ........ det går hur bra som helst.

Kan ju säga att den leverantören gör diskbänkar till de flesta stora köksleverantörerna, det är bara det att tar Du diskbänken via köksfirman kan Du betala ifrån faktor två till tre som påslag jämfört om Du beställer den direkt och själv.
Vi gav 7500 för vårans specialare med specialkant och specialmått och isvetsade hoar, 2,4 meter lång med två olika sorters uppvik. Det var inklusive frakt och moms det :))
Så ta Du å slå dem en pling ( fråga efetr Linus)

Lycka till!


PS Det här med att fälla in en diskho i en träskiva är inte et rba alternativ - använder Ni Ert kök som ett kök kommer Ni snart att ledsna på alla fläckar och svårigheten att sköta det, läs gärna äldre trådar om just detta.
 
Gummigum, enligt landeryds hemsida tar de inte emot privatkunder? Men ditt pris låter mkt bättre än det jag har fått från en annan lev (9000 +moms).

 
De gjorde det i Juni i år och jag fick den levererad sista veckan i Augusti....
 
Har mailat dem nu, får se vad de säger...
 
Sekolon:

Oavsett hur ni gör med diskbänken, överväg Kvik som leverantör av bänkskivorna.

Fick för ett tag sedan offert från Vedum på 30+30mm amerikans valnöt, drygt 46.000:-

Samma lösning hos Kvik skulle gå på runt 27.000:- !!!


Alter ego
 
tack för alla svar!
saken är så att vi har helentreprenad på huset och det ingår kök från vedum.

skall få pris på 30+30 skiva snart och jämföra med kvik sedan. om priset skiljer sig såpass så kommer jag nog undersöka mina andra möjligheter!
 
<<2) se till att få en diskbänk med 60 mm tjocklek på den. <<

Jag har precis köpt en (l*b*h) 3000*620*50mm fr¨ån stala i seven serien med dubbla hoar.

Ta en titt på http://www.stala.com/

Hade trä förut- men nu är det sten och stålytor som gäller:)

 
Spacebot: Vad kostade den, om man får fråga?
 
Ett tips beträffande rostfria diskbänkar är Västbo Plåt, www.vastboplat.se

De säljer inte heller direkt till privatpersoner, men kanske ändå är intressant??

Mvh RoJ
 
Hej.

Skall ni beställa skräddarsydda diskbänkar kan jag rekommendera Isakssons Plåtslageri i Borlänge, www.isakssons.com. Min L-diskbänk 2040 och 1400 mm i bakkant samt med 60 mm nedvik i framkant och ett lika stort uppvik i bakkant kostade strax under 10'. Väldigt fint arbete och väldigt bra service.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.