Ser att Trivselhus har någon ny serie som man kallar för Seaside

Edit: New England verkar vara på tapeten i år ;)
 
Seaside är gammal, men det kommer en ny serie i Oktober
 
Okej, det står som ny under deras hemsida.
 
Cancellara skrev:
Edit: New England verkar vara på tapeten i år ;)
Nu kanske vi slipper alla funkishus som poppar upp överallt... :cool:
 
  • Gilla
cafyr
  • Laddar…
Seaside kom i Trivselhus senaste katalog, men den i sig kom i början av året. Myresjöhus Ocean Living känns lite som samma idé, men som kom nu från dem.
Tycker mig sett några nya hos A-hus också som jag inte sett innan, "Ljuvliga hem". Men kanske är jag som missat tidigare.
 
MB77 skrev:
Nu kanske vi slipper alla funkishus som poppar upp överallt... :cool:
Det kan jag nog hålla med om även om jag kanske gillar Trivselshus serie som de kallar Scandinavian Blonde lite mer (tilltalar mig som skandinav).
Annars har jag lite svårt att förstå trenden med jätte stora badrum som påminner om SPA-anläggningar... Men det kanske är en generationsfråga/smaksak. Själv spenderar jag nog minst tid i badrummet av alla rum som man har.
 
Trivselhus Seaside är mer ren i linjerna, mer skandinavisk, än Myresjöhus Ocean Living. Vi har alla olika smak, men jag såg ett utpräglat New Englandhus utanför Stockholm och det var för mig som en utomjording , passade inte alls in. Ocean Living är väldigt amerikanskt, och jag skulle aldrig välja ett sådant hus här i Sverige.
Sedan tycker jag det finns många fina funkishus, som är rätt klassiska och tidlösa. Krusiduller och grejs har jag svårt för. Men hus i svensk landskapsstil, typ Fiskarhedens Vråken, som alla husleverantörer har med mansard eller sadeltak, de är fina och trevliga och passar in i vår miljö, och kan ges personlig prägel på, göras mer eller mindre moderna eller lantliga.
 
Vi skall bygga Hudson ur Ocean Living av Myresjöhus, de har då tänkt på allt!!! Det finns så många leverantörer som kallar det New England men så har de glömt det där lilla extra. För att det är liggande panel och spröjdade fönster innebär det inte att det är "New England". Tycker då Myresjö tänkt på allt här.
Tex takhöjd på 2,70 i entreplan, vackra detaljer runt fönster, bredare panel, kort takfot, överljus i en centrerad entre och inte minst de platta takpannorna! Även det att hallen är öppen upp till övre plan vilket ger den där rymden. De har dessutom varit så fina och tillmötesgående mot oss, verkligen proffessionella och har också gjort allt för att få ihop vår kalyl mot banken. Man kan tom minska eller öka storleken på huset om man inte är nöjd med kvm. Man får flytta om hejdlöst i planlösningen mm. Tummen upp för dem!
Se här: http://oceanlivinginsight.blogspot.se/ Trevlig kväll och lycka till med era val.
Ps, arkitekten till Hjältevadshus "New England" hus är samma som till Ocean Living!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.