Jag drar ingång den här tråden igen för jag går i samma tankebanor. Har du fått gjort något under sommaren på det här projektet och kommit fram till något kvm pris?
 
Nej tyvärr inte, mitt projekt ligger betydligt längre bort, 1-2 år bort. Däremellan ska det byggas en relaxavdelning och ett uterum, så jag har lite fullt upp.

Men jag tror fortfarande att det går att komma undan med hyfsade prisbilder om man är beredd att slita själv en del. I mitt fall är det förutsättningarna med att allt är snett och vint och ur våg som gör att det kanske fördyrar lite grand och kräver sin man att väga in ett golv på ytan. Så en kombination av en eller två duktiga snickare på timpeng och många timmar eget jobb tänker jag mig. Min nuvarande uppskattning ligger på ca 4000 kr/m2, med de förutsättningarna.
 
Den nybyggnation du talar om i inlägg 14, 4000 kr/ kvm, är det inklusive arbetskostnad eller har du gjort set själv?
 
I det fallet var det ett totalt hemmabygge, förutom grävmaskinist vid utgrävning för platta. Allt är inte helt klart ännu så det lutar väl mer åt ca 5000 kr/m2.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.