D
Skall lägga något slags golv på en altan/balkong som är ovanpå ett plåttak. Nu undrar jag om erfarenheter om olika trallmaterial.

Att skruva ihop ett tryckimpregnerat golv är ju billigt, men jag har läst att tryckt kan vara mindre bra för plåttaket? Dessutom spricker det efter ett tag och blir mindre behagligt.

Hur är det med de där golvtrallarna man kan köpa i små bitar med plast under som hakas i varandra? Tar man in dem under vintern eller ligger de ute året runt? Hur länge kan man räkna med att sådana håller i så fall?

Komposittrall. Har sett ett par som byggt med det på forumet. Hur är det med utseendet, ser det ut som riktig trätrall på lite avstånd eller ser det plastigt ut? Känns det skönt att gå på eller plastigt? Och hur var det att arbeta med?
 
Hej,

Jag har byggt en altan med komposittrall. Fungerar bra att jobba med. Lätt att såga i. Man får tänka lite anorlunda eftersom sidor och "ändträ" behöver döljas.

Jag hade CC30 på bjälklaget eftersom jag inte ville ha någon svikt. (tillverkaren rekomenderar CC40). Jag har en grå färg som inte ser ut som trä. Gillar inte plast som försöker likna något annat. Det är skönt att gå på och blir inte varmare än en vanlig trätrall.
Ta dig till en återförsäljare och titta/känn på det vet ja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.