Har fått hem 2 snickerimaskiner från en släkting som vi skulle göra upp pris på senare. Nu skulle jag vilja ha hjälp att få till ett skäligt pris att betala för dessa 2 . Det ena är en Emcostar Super , kombinerad liten bandsåg, skivputs och klyvsåg och det andra är en Scheppach HM 0 - Solo plan och rikthyvel. Det är väl använda grejer och de ska fungera.(Har inte kunnat testa än då jag inte fått ditt 380 uttag än) .

Emcostar är exakt en sån här http://www.blocket.se/trelleborg/Bandsag_Cirkelsag_42329084.htm fast bordet som maskinen står på finns inte på min maskin.

Scheppach HM 0 - Solo har jag inte funnit alls. På den är det en kåpa som sitter vid spaken på ena sidan som är borta, så skyddet på översidan inte vill ligga plant över "cuttern" eller vad det heter.

Är det någon som har en aning om vad jag borde/kan betala för alltihop ?

Mvh Smältarn
 
Blocketvärdet på Scheppachen är ungefär 4000:-, kommer inte ihåg exakt men jag fick 4-4500 för min för ett par år sedan.
 
Båda maskinerna är rätt vanligt förekommande på Blocket. Priserna varierar mellan 1500 till 5000. Skäligt pris ligger i mina ögon någonstans i mitten av det spannet.
 
Ok då vet jag lite bättre , tack så mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.