Hej!

Det är så att i mitt garage är lutningen på golvet inte optimal :)

Finns ingen golvbrunn men hade golvet varit plant så hade ju inte vattnet runnit iväg:) Är ju inga större mängder då vi är nogrann att sopa av bilen när det ändå är ett varmgarage..

Garaget är fristående så är inte det lättaste att få in en brunn..

Hursomhelst Förra året drog jag silikon längst golvlisten som är närmast bilen då vattnet for ditåt.. så långt allt gott.. men golvet lutar "framåt" också.. så vattnet rinner in länge i garaget..

SKulle behöva en list där ? eller något som stoppar vattnet så efter man backat ut bilen man enkelt kan skrapa ut vattnet bara :)
 
Enklast verkar ju vara att flytspackla så du får fall åt rätt håll?
 
Jag studerade var vattnet samlades o där borrade jag några hål genom plattan med ca 15 mm borr. Hade inga problem efter det ....

sänt from my fån
 
MathiasS skrev:
Enklast verkar ju vara att flytspackla så du får fall åt rätt håll?
"Enklast" :)

Jag har ingen erfarenhet av att flytspackla eller något i den stilen.. är elektriker :p

Och att anlita någon känns inte aktuellt..

Borra genom plattan? kanske..? känns lite sådär :p
 
Om garaget värms med el kanske det är ett alternativ att flytspackla/-gjuta in golvvärme.
Du får rätt fall och varmt golv i ett moment.

Det blir svårt att hitta en list att täta med.
 
OKej, annars får jag väl göra som förra året igen.. en metallprofil till hyllor som jag drog en silikonfog längs.. inte snyggt men funkade..

Det är bergvärme och sitter en vattenburen radiator i garaget.. pannan står även där inne går kulvert över till huset
 
kanske spåra några små diken i betongen som går ut under porten
 
Även om du "bara" är elektriker så gissar jag att tummarna sitter ungefär där dom ska. :) Och ett garagegolv är så stort att du hinner lära dig på vägen innan du är klar.....

freddev skrev:
"Enklast" :)

Jag har ingen erfarenhet av att flytspackla eller något i den stilen.. är elektriker :p

Och att anlita någon känns inte aktuellt..

Borra genom plattan? kanske..? känns lite sådär :p
 
Det kanske är sant, ingenting är omöjligt men nu börjar ju köldgraderna stå runt knuten så skulle vilja få in bilen i garaget.. :/

Kanske får bli nästa års projekt garaget, hade lite annat att göra denna sommar :)
 
Sen är det ju som så att ett garage inte är till att förvara bilen i, utan att ha som snickarverkstad, eller nåt sånt.
Fast det kanske du redan har i nån annan byggnad :)
 
bax skrev:
Sen är det ju som så att ett garage inte är till att förvara bilen i, utan att ha som snickarverkstad, eller nåt sånt.
Fast det kanske du redan har i nån annan byggnad :)
Haha nej har ingen annan byggnad men ett garage är bra att ha :9 vill inte ha pärlan stående ute då blir den väl nycklad ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.