Hello, tänkte fråga om någon kan tipsa mig om en bra städfirma eller flyttfirma i Göteborg att ta hand om flyttstädningen? Det behöver inte vara "extrembilligt", det viktigaste är att det blir bra utfört och att man kan känna sig trygg med att det är ett seriöst företag. Gärna också en städfirma som lämnar garanti på flyttstädningen...:)
 
Jag lämnar städrapport x2 31 maj! En firma som städar vår lgh och en annan firma som städar radhuset vi är på väg till. På återhörande.
 
Om man inte har eget särskilt intresse i hur städningen utförs kan man anlita vilken städfirma som helst. Man betalar firman först när antingen hyresvärden eller köparen har tydligt godkänt städningen. Om den inte godkänns får städfirman göra om och göra rätt! Först därefter sker betalning. Hur tryggt som helst.
 
En googling på dom olika städfirmorna jag kollade på var inte jätterolig läsning. Oseriösa firmor finns i alla branscher. Även om man inte betalar så finns ju risken att man står där med en halvdan städning som inte är acceptabel och måste göras om, och firman inte behagar återvända. Just det scenariot existerade när jag kollade inför vårat val.
Visst pengarna håller man ju inne, men det blir ju till att koppla in en ytterligare firma om det ska ske på stört. Med en garanterat trist extra utgift som följd. Så att anlita vilken firma som helst låter för mig väl friskt vågat.
 
MasMats skrev:
Visst pengarna håller man ju inne, men det blir ju till att koppla in en ytterligare firma om det ska ske på stört.
Ja det är sant, man kan komma i tidsnöd för att flyttningen ska fungera. Det kan bli ett problem när man väljer en olämplig städfirma.
 
Har precis inspekterat Sverige och Co som städat vår lägenhet. Ordning och reda, snyggt och prydligt. Bra utfört arbete.
 
Jag kan inte rekommendera Göteborgsflyttstäd. Det verkar bra på deras sida och de nämner allt som de ska göra vid en flyttstädning. Dock så hade de bara städat golv och vissa fönster när vi flyttade in. De hade inte städat över/under skåp, ej över lister, inte i köksskåpen, inte över/under/bakom/i kyl och frys, bara putsat vissa fönster.
Ovanpå och bakom de flesta skåp fanns kvarglömda grejor. De hade inte gjort rent under köksskåp, inte bakom/under/i ugn och spis. De hade inte tömt kaminen på aska. Inte gjort rent skorstensröret upp från kaminen.
När man ringer till dem så svarar de inte de första gångerna. Visst ringde vi väldigt sent, 3 veckor efter inflyttning, men vi tog foton och dokumenterade allt. Vi trodde faktiskt inte att föregående ägare hade anlitat någon städfirma så vi blev lite paffa när så var fallet. Han som svarade till slut var väldigt "tråkig" att prata med. Jag förstod att vi var sena och sa att jag bara ville att de såg till att det inte händer igen. Dvs de som hade städat hade inte gjort det de skulle och de borde kolla så att de skötte sig i fortsättningen. Han sa dock att det var ordinarie städare och att han minsann inte behövde prata med dem pga att man inte kan tro på någon som ringer 3 veckor efter flytt. osv osv.
Kan man inte bara säga att man tycker att det var bra att vi påtalade detta och att de ska se till att det inte händer igen?
Jag blev lite rädd när han säger att det är deras ordinarie personal som gjort detta. Jag hade förstått om det var ny eller tillfällig personal, men detta var ju under all kritik. Jag har ändå inte fått med allt som var fel.
 
jleol skrev:
Jag kan inte rekommendera Göteborgsflyttstäd.
Jättevarning för Göteborgs Flyttstäd! Deras gangstermetoder beskrevs nyligen i stor artikel i Göteborgs-Posten. Det går även att googla på olika omdömen om företaget, en skrämmande läsning. Bland dessa omdömen finns även några med lysande beröm, dessa är lätta att genomskåda som "egentillverkade" av Göteborgs Flyttstäd.
 
  • Gilla
jleol
  • Laddar…
H Henri skrev:
Jättevarning för Göteborgs Flyttstäd! Deras gangstermetoder beskrevs nyligen i stor artikel i Göteborgs-Posten. Det går även att googla på olika omdömen om företaget, en skrämmande läsning. Bland dessa omdömen finns även några med lysande beröm, dessa är lätta att genomskåda som "egentillverkade" av Göteborgs Flyttstäd.
Ja, de är riktigt, riktigt dåliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.