panel.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


är det någon som vet vad denna lite ojämna panelen heter och vart man kan få tag i den?

lotta
 
Menar du panelen som sitter då väggen så kan det vara råplan. Finns på närmsta brädgård.
 
Där sitter ju små söta violetta blommor överallt på din bild.
De hänvisar väl till en inköpslista eller liknande.


Var kommer bilden ifrån? Där kanske svaret finns.
 
Sannolikt råspont med den hyvlade sidan inåt rummet
 
Man har ju blandat olika bredder, och råspont finns bara i 95 och 120 (mig veterligen). Hyvlade sidan på råspont brukar också ha en massa vankanter.
Jag skulle gissa på vanlig 22mm råplan i olika bredder. Antar att man kör med sågade sidan utåt och slipar bort det värsta "luddet"
 
jag hittade bilden på webprogrammet "det knackar" med mija kinning. där visar dom dock inte vart den kommer ifrån.
ja, det är i olika bredder. man ser en kort sekvens i filmen där dom sätter den , men jag är kass på att avgöra vilken sort det är...

lotta
 
lotlin skrev:
jag hittade bilden på webprogrammet "det knackar" med mija kinning. där visar dom dock inte vart den kommer ifrån.
ja, det är i olika bredder. man ser en kort sekvens i filmen där dom sätter den , men jag är kass på att avgöra vilken sort det är...

lotta
Se där ja!
På bilden talar de ju bara om att väggen är målad med Alcro.

Men då är det ju bara att mejla och fråga (adressen får du leta fram själv).
Eller, om du är blyg, skriva en fråga/kommentar på bloggen http://blogg.detknackar.se/

Lätt som en plätt :D
 
Redigerat:
Vill oxå ha...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.