Nu är ju gräsmattorna täckta av fallfrukt, hur klarar och hanterar era robotklippare detta?
 
Inga som helst problem för min del ivf. Halverar dem så fint så..
 
På tal om faror för robotklippare..

Jag är bra sugen på att köpa en (stor) robot till våra 5000++ m2, men vi har en del utomstående trafik på gården. Hur förhindrar man att en robot blir överkörd av en traktor? Kan man programmera dem att inte köra på vissa ytor under de tider på dygnet när det är trafik där?
 
Sätt på en saftblandare på roboten och låt den bara gå på natten ;)
 
Jag har äppelträd som fäller en massa frukt. Det är inget problem för klipparen men det blir kladdigt om de får ligga kvar och bli snittade, så jag (eller min respektive) försöker plocka upp dagligen. Lite jobbigt men man håller ju mattan snygg :)
 
Asimow skrev:
Jag har äppelträd som fäller en massa frukt. Det är inget problem för klipparen men det blir kladdigt om de får ligga kvar och bli snittade, så jag (eller min respektive) försöker plocka upp dagligen. Lite jobbigt men man håller ju mattan snygg :)
Samma har, klipparen hanterar frukten bra men man blir bättre på att plocka upp den snabbt. Särskilt plommonen var lite jobbiga då de kläggade fast runt hjulen om de inte plockades upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.