Jag kunde inte hitta något inlägg om Sidensjöhus. Finns det någon här som byggt hus med dem eller känner någon...

Är de bra? ???
 
Vi försökte nå dem både via mail och via telefon - stört omöjligt!

Av den enkla anledningen blev de bortsorterade på ett tidigt stadium.

Detta verkar vara ett återkommande problem hos flera försäljare, som jag har svårt att förstå. Som husförsäljare har man väl ändå inte råd att missa en kund eftersom det rör sig om få men stora affärer?
 
Fick ett trevligt bemötande när jag ringde. Fick prisuppgifter direkt på telefon och nån dag senare damp det ner en prislista med alla deras husmodeller. Lite Älvsbyhus stuk; husen levereras i moduler och därför kan man bara få torpargrund. I övrigt verkar man dock kunna få husen som man vill.

Prisnivån låg dock något över de andra som vi jämförde med. Bl a golvvärmen kostar extra vilket blir dyrt när man inte har platta på mark.


 
Hm när jag ringde så gick det mycket snabbt , det rasade in kataloger, å sen ringde säljare stup i kvarten och tjatade och tjatade (täby-kontoret). Så dom missade kund pga tjat... 8)
 
Jag känner igen det där med tjat från Täbykontoret, de missade även oss på grund av det. Det var prishöjningar bla. Dessutom skulle vi få totalentreprendad men när vi fick grundpriset slog vi bakut, det var väldigt stora påslag. Dessutom blev garaget väldigt dyrt. Men huset, sk Herrgården light, var väldigt bra. Dock tillkom det mycket (jag kommer inte i håg beloppet) för golvvärme samt ett extra påslag/tillval för termostater i varje rum!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.