Ett bra tips. Dock blir det en hel distanser. Enklare att köpa en hårdare skiva.
 
Om man inte gillar cellplast och inte vill ha köldbryggor finns ju västkustskiva av lite olika tillverkare och då använder man plast distanser som håller läkten på rätt avstånd. Jag skruvade läkten med 6*160mm skruv när jag isolerade mitt hus smidig lösning.
 
Västkustskivan eller motsvarande förutsätter att du har en modern stomme med reglar cc60 - alternativt sätter vindduk på utsidan av skivorna - alternativt sätter skivorna på befintlig panel. Detta pga att skivorna inte blir vindtäta om du skarvar mellan regel. Detta enligt isovers tekniska support. Då mina reglar står lite hursomhelst valde jag därför cellplast
 
Men cellplast lär ju inte bli vindtätare bör bli lättare att få tätare skarvar med en lite mjukare skiva typ västkustskiva som dessutom är 120 bredd samt 2700 hög så det blir inte så många skarvar om du inte använde spontad cellplast då blir det nog vindtätt.
 
Kör spontad som limmas
 
Då lär det vara vindtätt.
 
Eller sätta två lager omlott
 
Tror mera på ett tjockare lager cellplast blir nog lite pilrigt med 2 tunna fast ska man isolera så pass mycket att man kan köra dubbla 50mm cellplast bör det funka bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.