Annars finns granitklinker hos biltema. Tror det har skrivit en del goda erfarenheter om det förut här.
 
Jo, det är säkert ett bättre val, dock har jag 18 mil till Biltema och 5 km till Byggmax, sen var de ju billigare på Byggmax.
 
Har precis köpt klinker på Bauhaus för 69:-/m2 som är "solid" alltså det blir inga vita fläckar ifall man råkar tappa något och det går en flisa.
Har dock inte lagt det ännu, men vara något att jämföra med.
 
Jag köpte något liknande för 62:-/m2 på Hornbach och har lagt i garaget, inga problem än så länge.
Kika bara så det är homogen genomfärgad granitkeramikklinker.
 
Tack för svaren, jag har målat golv med epoxyfärg från Biltema just nu, räcker det med att rugga upp ytan med en excenterslip och ett grovt papper eller måste man fräsa bort alltihop?
 
Det måste väck alltihop. Tyvärr. Finns trådar här jag följde om hur man bygger en uppsugningshuv till vinkelslipen av ett mikrovågsugnslock, med diamantskiva så funkar det jättebra. Blir ändå en del damm, men inte så farligt som utan och inte så kritiskt i ett garage.
 
Aha, en riktig grovdammsugare äger jag redan, men vad är det där för tingest, hur fungerar den?
 
Du ersätter sprängskyddet med den och så har den en gummikrage som ligger över diamantskivan. Sedan kopplar du den bara till dammsugaren och det mesta av dammet hamnar där! =)

Du behöver väl dock köpa den via en firma eller så, men den kostar runt 1500:-.

Vart bor du?
 
Många här har som sagt gjort en liknande av ett microvågsugnslock och silvertejp. Kostnad ung 20:- vilket är mindre än 1500:- ;)
 
Är det större yta kan det vara en idé att hyra ABS-slip med kåpa och tillhörande grovdammsugare, rätt drygt att krypa omkring på knä med en vinkelslip om det börjar bli några kvadrat...
 
Vet ej hur bra det funkar med excentersip men är det drygt så skulle jag absolut hyra en betongslip.
Skulle ta bort färg från 6kvm. Gjorde några fåfänga försök med div verktyg.
Hyrde sedan en betongslip.
Tidsuppskattar att det tog max 2 min/kvm.
Helt sjukt effektiv.

Kostade mig 450 kr att hyra, varav 200 för slitage.
Åkte på minidebitering för slitaget, så slitagekostnaden/m2 kan alltså bli lägre.
Är rätt snål, men ångrade mig inte en sekund.
Inte bara tidsvinst, slutresultatet blev bra mkt bättre än vad jag någonsin hade kunnat få till.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Tänk på att blanda fixen lite lösare så den flyter ut bra under plattorna, då håller det för domkrafter och pallbockar. Det är luftfickorna som knäcker plattorna.
Jag fogade mitt med en stor gummiraka typ kvastskaft med 50 cm bred raka, finns på biltema såg jag, öste ut ett par liter fog och rakade diagonalt, blev kanon och man slapp ligga på knä med en liten raka.
 
Kör med flytfix så funkar det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.