Har inte sett den i verkligheten utan tog bara en med vettiga mått. Men det är som du säger. Vill ha en rostfri. Problemet med Avintage verkar vara att de inte har någon som passar bra i köksön.
Finns endast i höjd 46 och sedan 88,4
 
Redigerat:
Vill du ha en i rostfritt som ska stå på golvet under skivan med ventilation framåt och sockel framför? Då passar Liebherr perfa. Lite dyrare dock.

Heter: Liebherr WTes 1753-23 001
 
Hej.
Höll på med samma resa för ett tag sen men valde en lösning där jag tog stommarna från IKEA och luckor plus täcksidor från ett snickeri. Det blev myckt billigare än tex Marbodal eller HTH. Fördelen med luckor/fronter från snickeri är att man kan anpassa dom på bredden och höjden så man kan få den inbyggda känslan genom att lista överallt. Och priset är det samma. Nu valde inte jag att göra så, det var ett tillräcklig stort projekt ändå ;-)
Kostnaden för stommar, luckor, fronter och täcksidor gick på 63005:-
IMG_0354.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0330.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0354.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
v_skogh skrev:
Har även börjat kika lite på vitvaror. Dessa jag listat nedan landar på ca 55 papp. Ungefär där hade vi tänkt att landa.
Vad tror ni om denna lista? Något som absolut bör bytas bort?

[bild][bild]

Cylinda F 4185N RF A+ (Rostfri)
Frys - Energiklass: A+ Rostfri/krom 251 liter 323 kWh/år
Cylinda K4185NRFA++ (Rostfri)
Kylskåp - Energiklass: A++
Cylinda Kvi 6088 (Svart)
Vinkylskåp - Antal flaskor: 36 st 135 liter Svart Integrerat
Cylinda DM 830 FI
Diskmaskin - Integrerad 44 dB 14 kuvert
Fjäråskupan Nostalgi 80 (Vit)
Spisfläkt & Kåpa - Väggmonterad Breddstandard: 80 cm Spiskåpa Vit
Cylinda IHI 780 (Svart)
Inbyggnadshäll - Induktion Antal kokzoner: 4 st Svart
SMEG SC850A-8 (Grå)
Inbyggnadsugn - 60 liter Varmluft Antal ugnar: 1 st Svart, Grå/Antracit
Du har inte funderat på en helintegrerad kyl respektive frys? Tycker att är väldigt snyggt och hade definitivt valt det själv om det inte var för den lilla detaljen att vi inte får plats med 60+60 cm i bredd...
 
Nu har jag varit och träffat en kökssnickare. Oj vad glad jag blir. Hoppas nu bara att offerten passar oss. Hoppas.
 
Vad roligt! Det kommer säkert bli jättebra. Då antar jag att du per automatik även får fanerade luckor i stället för "genomgående MDF" (E-lux) vilket ger en väldig skillnad i känsla. De flesta snickarna brukar göra precis som Kvänum - byggskiva till stommen och sen askfaner utanpå. Blir riktigt fint. Undvik genomgående i trä. De kommer slå sig och spöka. Känslan blir densamma ändå.
 
Jag har lovat att lägga upp några bilder på vårt nya kök. Nu är de verkligen inte de bästa (tagna med kameran i telefonen) och det är rätt stökigt och halvklart, men man får ändå en idé om hur det sen blev.
2012-09-06 011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2012-09-06 021.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kök 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En till byggbild.

kök 3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt (y)
 
Mycket fint! Vad är stommen till spiskåpsidorna gjord av? Hoppas det blev begripligt... Ser ut som att den är murad vilket jag antar är hela idén men jag tror ju inte att den verkligen är murad. :)
 
Halloj,

Nä. Inte nåt murat där inte. Det är byggt i samma material som stommarna.
 
JonasSun skrev:
Vad roligt! Det kommer säkert bli jättebra. Då antar jag att du per automatik även får fanerade luckor i stället för "genomgående MDF" (E-lux) vilket ger en väldig skillnad i känsla. De flesta snickarna brukar göra precis som Kvänum - byggskiva till stommen och sen askfaner utanpå. Blir riktigt fint. Undvik genomgående i trä. De kommer slå sig och spöka. Känslan blir densamma ändå.
Hmm, nu hänger jag inte riktigt med. Om jag förstod och minns Mikael (snickaren) rätt så är stommarna i MDF, Låd- och skåpsfront i MDF med list av fur. Fronterna är limmande under press. Resten av luckorna är i ek, massiv.
 
JonasSun fantastisk kök. Bara skivorna är 50 papp eller?
 
Jättesnyggt JonasSun!!!!!! Är lådor och skåpsinredning i massivt trä? Funderar på vad som är bäst egentligen...

PS. Ni ser ut att ha en fin katt!
 
Halloj.

v_skogh - Nja. Tror faktiskt inte att det räcker om jag ska vara helt ärlig (vad gäller skivorna alltså).

Hängde inte med riktigt om hur din kille tänkt sig allt. Stommarna gör de flesta i MDF. Sen har du vissa av de synliga detaljer i fanerad MDF och andra i massiv ek? Massiva luckor är väl helt klart lite dyrare (och anses förstås lite elegantare), MEN oerhört många snickerier avråder från det då trä ju är ett levande material och de med säkerhet med tiden kommer slå sig lite. T ex Kvänum (nu är ju de på intet sätt nån riktmärke dock) gör inget i massivt trä. Där är allt fanerat (även om de inte pratar högt om det). Blir dock väldigt bra och man tänker inte alls på att det inte skulle vara massivt.

Våra lådor är i ekfanér. Sen valde vi dock inte träinredning utan körde på metalldito överallt där vi har bestick och dyligt (då de är lättare att plocka ur och hålla rent!). Alla andra lådor och skåp har vi nålfiltsmatta i. Mycket trevligt.

Sen är våra stommar 70 djupa (Fast arbetsbänken är hela 90 cm djup) vilket gör en väldigt skillnad på mängden förvaring.

Tack Misse! Vår misse är vår lilla ögonsten! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.