Akahigi skrev:
Handstrykning is the sh*t. Tips dock: spraya skjortor med vatten, lägg en kvart i tät plastpåse innan du stryker. Går fortare då och blir bättre.
Är det inte en risk för att plasten smälter då? ;)

Skämt o sido så är jag också en sån som avskyr att stryka, men det är i princip bara skortor och finbyxor som behöver strykas enligt mig, och dom använder jag så sällan (läs: bröllop, begravning, och enstaka fester, kanske 5-6 ggr/år totalt) att jag inte ser något som helst problem med att lämna in dom på kemtvätten så får dom fixa allt. Har sett priser så låga som 100kr för 5 skortor här i Stockholm, men just dom var lite långt bort så dom har jag inte provat.
 
Sambon stryker ju 5 skjortor varje söndag eller en per dag 5 dagar i veckan så han stryker en del. Och avskyr det också, han brukar tigga mig om att göra det men jag vägrar så att få honom att stryka mitt är nog inte möjligt. Kände en person förut som hade en ironman till skjortorna och han var jättenöjd.

Skulle tro att det får bli en sådan där pret a porter i julklapp (om jag inte stöter på någon ironman innan dess) och om den inte funkar tillräckligt bra så får han ett ångstrykjärn i födelsedagspresent. Och själv får jag väl börja åka till kemtvätten med mina, jag använder ju inte skjorta så ofta. Tror att pret a portern kan funka bra på många av mina lite tunnare tröjor som lätt blir skrynkliga för att jag bara slänger ner dom i byrålådan även om den kanske inte är tillräckligt bra för skjortor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.