Tack för svaret! Kan tänka mig att denna tunga bänkskivorna behöver då ett bra och stabilt stöd för att förhindra små rörelse eller sprickor :)
 
  • Gilla
furukvist
  • Laddar…
Hej igen.
Dags för en sk surkål:) Slutfinish på badrumsfönstret.
IMG_1749.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1750.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1751.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som synes behövs fogning mellan betongglasensamt täckning av den nu synliga tätskiktsduken. Använder jag lämpligast den multifog som jag använde på insidan?
För att täcka tätskiktsduken tänkte jag klä runt om med ett smalt plåtband som jag trycker in mot den vita plastskenan som skymtar och låter gå ut över duken och över den första smygbrädan där den fästs.
Verkar det som bra ideer?
 
Med en så snygg renovering i övrigt är det synd att ni inte valt lite snyggare takhögtalare i badrummet. Det finns många att välja mellan som tål fuktig miljö i ett badrum, och som är snyggare. Framför allt är de mycket diskretare uten synliga skruvar och inte ett grovt galler.
Med största säkerhet så låter de bättre också.
 
Som gammal hifi nörd är jag väl medveten om att det finns bättre och snyggare högtalare. Frågan är om det blir nå bättre utan att klä in hela badrummet i fluff och absorbenter?
Estetiskt så finns det detaljer jag stör mej på bra mycket mer än högtalarna.
Tack för input dock:)
 
3ple skrev:
Det där med Arga snickarn har varit ett stående skämt/hot under hela renoveringen:)
Tack ska du ha!
Samma i vårt bygge, även om det onekligen hade skönt om han eller någon av de andra programmen kom och fick massa klart :)
 
Bra jobbat med huset och även med bloggen.

//AA
 
3ple skrev:
Tackar!

Kör en liten badrumsspecial.
Handfatsblandare, duschblandare och taksil är från Tapwell, dom två sista från deras serie Square.
Det finns en större variant av taksilen också (50*50), våran är 40*40.

Edit: Den stora är 40*40 och våran är 30*30.

Dessvärre hittade jag inte så många fler byggbilder på badrummet. Såhär blev det iaf.




[bild]

[bild]








Nästa: Golvvärme.
Hej 3aple,

Tjusigt bygge!
Har själv samma handfatsblandare och har en fråga till dig. Jag upplever ett märkbart högt spolljud i blandaren. Metalliskt, precis som vattentrycket spolas direkt mot godsen i olämplig vinkel. Något du märker av?

/J
 
Tack saiter!

ericssonjorgen: Tyst är den inte men det är inte såpass att det låter felkonstruerat.
 
Har varit lite mycket på sistonde men nu börjar det nog bli dags för en uppdatering snart 😊
 
Och den kommer när då??? Snälla!!

//AA
 
L
Snubblade över denna gamla tråden. Hade gärna sett en uppdatering med hur långt ni kommit nu. Kanske till och med är klara??
 
Japp. Barnen på dagis, frugan pluggar och jag har en ganska kraftig mancold.
Jag tänkte köra ett utomhus race.
Förebilder ser ni i nåt av de första inläggen.
 
Hösten -14
Dags att bredda infarten.
Ganska mycket massor som ska bort. Vi tog in några offerter, den dyraste landade på dryga 100 tusen efter ROT (vilket är ganska osäkert om vi är kvalficerade till här). Dumpningen av massor var också ett problem till en början. Olika grävare hade olika svar. Nån ville dumpa det på ÅVC (350:- ton), nån hävdade att jorden var giftig.
Vi valde Arne, han kunde dessutom komma nästa dag d^_^b
 
  • Utsikt över en husdriveway under utvidgning med synliga massor och grävmaskin, regnigt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävmaskin som förbereder för breddning av infart genom att ta bort jord och stenmassor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävmaskin som breddar en infart genom att ta bort jord och betong, med upprivet gräs och grushög.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävmaskin lastar jord i lastbil för att bredda infart, med grävd mark i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter en knapp dags grävande och lite grus så blev det så här fint.
 
  • Nyligen grävt område framför hus med grusgång, släpvagn och barnvagn parkerad utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävt område framför hus med grus, verktyg och barnleksaker, en röd bil och en barnvagn syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lastbil tippandes grus i en hög med en person i förgrunden som håller i en spade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Våren -15
Påt igen. Mjukstartar året med ett friggebodsbygge, en oisolerad snickarbod är tanken.

Den uppmärksamme kan skymta en grävmaskinsskopa på en av bilderna;)
 
  • Grundramen till en friggebod under konstruktion i en trädgård, med en cirkelsåg och en spikask på träbjälkarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lastad släpvagn med trävirke för friggebodsbygge, i bakgrunden syns en grävmaskinsskopa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppförande av en oisolerad friggebod i trä med synliga pelare och plattform, med grävmaskinsskopa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis byggd friggebod med påbörjat tak och vindskydd, grävmaskinsskopa skymtar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd oisolerad friggebod med träfasad och tak under uppbyggnad, verktyg synliga framför byggnaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
konjry
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.