Tänkte ta hjälp av forumets kunskap.
Jag behöver en sladdlös grästrimmer. Har i dag en rätt kraftig sladdtrimmer från Stihl men vill komma ifrån kabeln vid enklare trimning längs lite kanter.
Jag köper aldrig det billigaste typ Biltema så den typen går bort direkt.
Några förslag?
 
Vi har en Gardena med Li-batteri och plastknivar.
Den gör sitt jobb med att putsa kanter, men orkar inte speciellt mycket och storknar snabbt i lite tjockare gräs.
Laddningen håller i ca 1 halvtimme.
Men den har sitt värde i att alltid vara startberedd och enkel att använda.
 
Om du redan har verktyg i Ryobis 1+ serie så kan ju deras sladdlösa trimmer vara ett alternativ, dock krånglar den lite när man ska byta batteriet.
 
Vi har en Bosch 18 V med "glasspinne" i plast.

Den funkar... sådär.
 
Sthil fsa 85. Bättre blir det inte.
 
pbengtsson skrev:
Sthil fsa 85. Bättre blir det inte.
Vad är det för batteri och vilket klippsystem, plastkniv, trådkasett eller egenvirad tråd?
Jag är väldigt nöjd med nuvarande sladdtrimmern från Stihl så den är klart värd att kolla upp.
 
Bubblaren skrev:
Vad är det för batteri och vilket klippsystem, plastkniv, trådkasett eller egenvirad tråd?
Jag är väldigt nöjd med nuvarande sladdtrimmern från Stihl så den är klart värd att kolla upp.
http://bit.ly/TWMOpM
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Vi har en Bosch 18 V med "glasspinne" i plast.

Den funkar... sådär.
Samma här. Glasspinnar för 1:-/st. Bosch gör grov förtjänst på dessa. Den gör sitt jobb att komplettera Automowern runt kanterna, men orkar inte tjockare gräs. Då åker HQ RDx fram. :)
Jag har för övrigt experimenterat med en metallvariant av Boschs plastkniv (glasspinnen). Funkar bra, men svårt att få balans i rotorn. Dessutom säkerligen livsfarlig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.