Hej
Jag skulle vilja ha tipps om ett komplett sortiment med plugg å skruv som är gångbart till de mesta material så som gips,lättbetong,betong mm.
Det skall inte va lågbudget prylar.
 
Köp en sortiment låda Essve Cutters och 6, 8 & 10mm Fischer UX plugg så klarar du det mesta.
 
J.B. skrev:
Köp en sortiment låda Essve Cutters och 6, 8 & 10mm Fischer UX plugg så klarar du det mesta.
+1 på fisher ux, men tänk på att fischer har olika pluggar för olika väggar. Jag har lättbetong, och där är de riktigt bra.
 
Underskatta inte vanlig gul, röd, brun, blå, och grön plugg, Med rätt strolek på skruv så är det en riktigt bra lösning!
 
  • Gilla
weezer och 1 till
  • Laddar…
Ezcobar skrev:
Underskatta inte vanlig gul, röd, brun, blå, och grön plugg, Med rätt strolek på skruv så är det en riktigt bra lösning!
Men olikt Fischers UX, undvik den i lättbetong.

--- Mats ---
 
Ezcobar skrev:
Underskatta inte vanlig gul, röd, brun, blå, och grön plugg, Med rätt strolek på skruv så är det en riktigt bra lösning!
Thorsmann-pluggen är egentligen bara onödigt dyr för en dålig plugg.

Kör hellre någon Fischerplugg, MEA:s MZK eller vanlig nylonplugg..
 
Fischer UX är nog den mest universiella pluggen den är inte den bästa till betong för där har dom andra pluggar.
 
Jag har provar det mesta och jag håller med EzcobarThorsmans pluggar är BRA men det ska vara originalet och inte nån billig kopia. Det är plastens sammansättning som avgör inte färgen på pluggen.
Och använd RÄTT borr till pluggen
 
Jag använder plugg från Berner, grymt bra. Men tyvärr inte så lätt att få tag på som privatperson.
 
Kör även här med en sortmentlåda av Fischers pluggar och tycker de funkar mycket bra.
 
Jag köpte en sortimentlåda med fischer sx och ux pluggar på Beijer i Örebro. De sålde den för 149 och priset som stod på hyllan var 399 så det borde vara ett ganska hyfsat pris
 
Kan även rekommendera betongskruv och Lättbetongskruv. Slipp pluggar och det sitter dessutom bättre.
Lättbetongskruven behöver inte ens förborras.
 
donner skrev:
Thorsmann-pluggen är egentligen bara onödigt dyr för en dålig plugg.

Kör hellre någon Fischerplugg, MEA:s MZK eller vanlig nylonplugg..
Vilken plugg är dålig och varför?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.