Status
Inte öppen för fler kommentarer.
bjorn_j73 skrev:
Är det någon som vet om det finns delar til LD att tillgå som inte är "original" reservdelar? Tänker på chassin med annan form, andra däck etc.?
Förmodligen menar du karosser med annan form men oavsett så känner jag inte till att det finns varken andra karosser eller hjul på marknaden än så länge, men det kanske kommer. Det vi sett på tråden är att några har dubbat sina hjul med gott resultat. Själv har jag inget behov men har man branta slänter verkar det fungera utmärkt som sagt.
 
MBygga skrev:
Det är en god idé för då kommer ju slingan ut som i ditt fall tvärs huset, dvs. LD kan ju inte åka in "bakom" och därmed inte vrida upp sig mot bakgaveln. I ditt fall är det inte alls viktigt att det är två meter rak slinga men låter man slingan gå rakt ut från gaveln är det viktigt att den är rak kanske inte fullt två meter men minst en dryg meter i alla fall så inte LD kan backa sig ur slingan enligt beskrivning i mitt tidigare inlägg.
Tack igen för tipsen igen! Nu har jag några alternativ att testa!
 
peternicklas
Är det någon som har börjat att planera för hur klipparen ska förvaras under vintern. Laddningen funkar väl inte om inte man har en bit slinga kopplad till laddstationen. Men hur blir det om den står i laddaren och vill ut och klippa? Den laddar ju inte om den står avstängd i laddstationen.
 
peternicklas skrev:
Är det någon som har börjat att planera för hur klipparen ska förvaras under vintern. Laddningen funkar väl inte om inte man har en bit slinga kopplad till laddstationen. Men hur blir det om den står i laddaren och vill ut och klippa? Den laddar ju inte om den står avstängd i laddstationen.
Skulle tro att det enklaste sättet är att ta ur och ladda batterierna separat. :)
 
peternicklas
Hilles skrev:
Skulle tro att det enklaste sättet är att ta ur och ladda batterierna separat. :)
Kan ju vara så men då åker man på att skaffa en laddare får 24V.
 
peternicklas skrev:
Kan ju vara så men då åker man på att skaffa en laddare får 24V.
Det går bra med en 12 V laddare eftersom det är 2 batterier som är seriekopplade. :)
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Är det någon som har börjat att planera för hur klipparen ska förvaras under vintern. Laddningen funkar väl inte om inte man har en bit slinga kopplad till laddstationen. Men hur blir det om den står i laddaren och vill ut och klippa? Den laddar ju inte om den står avstängd i laddstationen.
RTFM... Read the fucking manual :D

Där står det att man tar in laddstation i sitt garage t.e.x och kopplar en kort slinga.

Ta ut din LD utanför laddstationen, tryck på HOME knappen, och din LD dockar i, börjar ladda och när
den är klar stänger den av sig.

Så enkelt var det så glöm detta med att köpa laddare :cool:
 
  • Gilla
theon och 3 till
  • Laddar…
peternicklas
hk1971j skrev:
RTFM... Read the fucking manual :D

Där står det att man tar in laddstation i sitt garage t.e.x och kopplar en kort slinga.

Ta ut din LD utanför laddstationen, tryck på HOME knappen, och din LD dockar i, börjar ladda och när
den är klar stänger den av sig.

Så enkelt var det så glöm detta med att köpa laddare :cool:
Jo jag har läst det. Får nog be om en förbättring på den punkten, ska ju inte behöva köra maskinen för att få den till att ladda. Komer nog att ta ur baterierna och låte de laddas med en CTEK.
 
peternicklas skrev:
Jo jag har läst det. Får nog be om en förbättring på den punkten, ska ju inte behöva köra maskinen för att få den till att ladda. Komer nog att ta ur baterierna och låte de laddas med en CTEK.
Du behöver knappast köra den, det räcker med att dra ut den ur kontaktpinnarna, en dm alltså, och sen trycka på Holme så åker den in och börjar ladda.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
  • Gilla
hk1971j
  • Laddar…
Jag tänkte ta in Shirly och låta henne slököra lite på övervåningen. Slinga in hela övervåningen och så kan hon ut och köra lite nån halvtimma om dan. Ungarna har övervåningens 80m2 nästan för sig själva och jag tror ungarna skulle se till att plocka upp lego, leksaker och kläder efter sig då!!!
Som grädde på moset så håller hon ju batterierna i trim.
 
  • Gilla
erk och 2 till
  • Laddar…
Honken_byggare skrev:
Jag tänkte ta in Shirly och låta henne slököra lite på övervåningen. Slinga in hela övervåningen och så kan hon ut och köra lite nån halvtimma om dan. Ungarna har övervåningens 80m2 nästan för sig själva och jag tror ungarna skulle se till att plocka upp lego, leksaker och kläder efter sig då!!!
Som grädde på moset så håller hon ju batterierna i trim.
Låter som en bra ide... Byt ut knivarna mot sopborstar så har du en städrobot :rolleyes:
 
miniGranis skrev:
Någon som vet hur pass bra Robomow är gällande kanter ? Dom skryter ju om att kniven går utanför hjulen.
Desstuom har dom precis funktionen att ibland gå efter begränsnings tråden och klippa direkt efter laddning.
En mycket arg tysk på amazon.de svarar på din fråga: http://www.amazon.de/product-review...?ie=UTF8&filterBy=addOneStar&showViewpoints=0

Han hade köpt en Gardena R40Li och är uppenbarligen helt vansinnig över att den inte kantklipper. Det hade han i sin vildaste fantasi inte kunnat föreställa sig. Det gjorde Gardena R40Li helt värdelös i hans mening (ty. Dann ist so ein Gerät aus meiner Sicht sinnlos.).

Men tysken köpte istället en kantklippande Robomow City 110 och nu borde han fått lugn i själen. Men han återkommer i slutet av sin recension till att Gardena R40Li inte har någon regnsensor. I tyskens arga värld förekommer helt enkelt inte gräsklippning i regn: ABER: Im Regen mäht man nicht!

Lite humor faktiskt.
 
Jag ser Fritz sittandes där bankandes på tangentbordet, röd i trynet och svär som en borstbindare efter att ha lagt en kvart på att köra trimmern :)
 
  • Gilla
M@ZE
  • Laddar…
peternicklas
pastor_72 skrev:
[länk]
Kan inte ange någon källa men Det ser bra ut för LD. Att tingsrättens tidsproblem skulle vara den avgörande faktorn stämmer inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.