Någon här som har byggt eller bygger Björklidenhus?
 
vi har byggt en villa kavat
för 1,5 år sedan.
så det är den gamla planlösningen.
Vi håller på att bygger övervåningen nu så huset ska bli klart.
Har du några frågor så kanske jag kan svara på dom.
 
Har det funkat bra att bygga med björkliden? Hur mycket gick din platta på? Vi funderar på huset Trendig.
 
vårat svar blir väl nja.
björklidenhus i sig funkade bra men byggarna som monterade huset slarvade ganska mycket med allt möjligt och det är inte roligt.
plattan ingår ju i priset så jag vet inte vad den kostar för sig. men det ingår ju inte mycket grus och sådant i grundpriset så det kan ju dra iväg om tomten inte är bra.
lite tråkig attityd ifrån vår projektledare men jag vet att han inte är kvar som det.
 
Slutresultatet varierar väldigt beroende på vilka entreprenörer de plocker in på bygget. Tyvärr verkar projektledaren ha för lite tid ute på plats för att styra upp.
 
Vi har byggt med Björklidenhus och vi har som vi nämt i andra trådar haft problem med Björklidenhus och deras totalentreprenad.

Ni som bygger med Björklidenhus i dag önskar jag bara lycka till och håller tummarna för er och önskar att ni delar med er av era erfarenheter både bra och dåliga.
 
Vi valde bort Björkliden då dem inte hörde av sig som dem hade lovat, tog 4 veckor att få kalkyl. det verkar som att dem inte vill sälja några hus!
 
Jag är inte så förvånad om jag ska va ärlig. Vad har ni valt för hus nu då och husfirma ?
 
Vi har valt att bygga en smålandsvilla. Våra kompisar har byggt med dem och har vart nöjda. Vi är mycket nöjda med säljaren och hoppas så klart på ett bra samarbete.
 
Har precis skrivit på kontrakt för Villa Emma - 90 m2 från Björklidenhus. Återkommer när bygget kommit igång.
 
Vi flyttade in i vårt omritade Villa Fröjd i maj och vi har varit mycket nöjda med hur Björkliden skött sig. Det har varit en del saker som hänt och fortfarande finns det saker som inte är ok men hittills har vi bara pratat med vår projektledare eller byggledaren så har det ordnat sig.
Vi ser att det är ett bra och välbyggt hus. Det har också visat sig att en granne på gatan som tidigare jobbat som bygginspektör har sett att allt som gjorts med huset har varit väldigt noga utfört. Som pensionär har han haft tiden att titta och det har bara varit bra för oss :)
 
Hittills har det praktiska runt bygglovshandlingar mm fungerat bra. Mindre fel som rättats till snabbt. Vi följer tidplan och väntar nu på gk bygglov - sedan är det dags att börja spränga.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.