JonasSun skrev:
Försökte få över ritningar til dig, men lyckades inte bifoga bilder. Ska se vad jag kan göra. Ska försöka få till mina pdf:er som bilder här. Lite svårt att uppskatta storlek, men jag tror nog att det är nästan 1,5-2 ggr så stort som ditt. Många bänkskåp, väggskåp, stor vitrin, soffa med skrivbordsdel etc, en massa lull-lull och detaljer som inbyggd skärbräda, motoriserade sockellådor und so weiter.... Kostade ca 250 k USD. MEN ni har betydligt mindre än vad vi byggde.
Förlåt, men ett kök för 250 000 USD? Nästan 1.7 miljoner svenska kronor i dagens kurs?

/P
 
Haha...! Sorry. Jag är van att köpa och sälja saker i Dollar. Menar förstås SEK.
 
Misstänkte det! :)
 
JonasSun skrev:
Försökte få över ritningar til dig, men lyckades inte bifoga bilder. Ska se vad jag kan göra. Ska försöka få till mina pdf:er som bilder här. Lite svårt att uppskatta storlek, men jag tror nog att det är nästan 1,5-2 ggr så stort som ditt. Många bänkskåp, väggskåp, stor vitrin, soffa med skrivbordsdel etc, en massa lull-lull och detaljer som inbyggd skärbräda, motoriserade sockellådor und so weiter.... Kostade ca 250 k USD. MEN ni har betydligt mindre än vad vi byggde.
250 000 $ ???
 
250.000 Svenska Kronor. Gick lite fort där.
 
Ingick allt i dessa 25 kkr eller är det för snickerierna?
Vi ska också ha in tre nya radiatorer samt 6 nya fönster och en altandörr från Frekhaug. Därav priskänsligheten ;)
 
Det där var bara för snickerierna (inte vitvaror), MEN om man skalar ner till den storlek du har tänkt så blir det nog inte så olikt i pris jämfört med offerten du kommer få från E-lux. En helt annan känsla på slutresultatet lär du dock få...
 
JonasSun skrev:
Det där var bara för snickerierna (inte vitvaror), MEN om man skalar ner till den storlek du har tänkt så blir det nog inte så olikt i pris jämfört med offerten du kommer få från E-lux. En helt annan känsla på slutresultatet lär du dock få...
Ok, då är jag med. Har en ungefärlig prisuppgift för en köksnickare på 120 kkr. Problemet är dock monteringen. Skall nog ringa han igen ska dock se offerten från E-lux först.
 
Har du inga bilder på ditt kök JonasSun?! Det verkar vara helt fantastiskt!
 
Tack Misse. Det blev faktiskt väldigt bra tycker jag. Nja. Inte några vettiga bilder just nu. Ska ta mig i kragen och fota lite.
 
Gör det Jonas. Är mycket intresserad.
Fortsatt sitter jag och väntar på min offert från Electrolux Home. Fixade iaf en 180 cm rostfri bänk med dubbla hoar och uppvikt bakkant idag. Nu är man på G :D
Övrigt hade vi tänkt ekskiva i köket.
 
Jag försöka fixa snarast.

Spännande med E-lux offerten. Jag tror att deras variant av "innanförliggande" luckor fortfarande bygger på systemet som "Slacker" nämnde - man monterar helt enkelt passbitar mellan, ovan samt under stommarna. Då får man ingen "avdelare" mellan varje låda. Så var det i vart fall för några år sedan när jag sist var i köksbytartagen och kikade på Sentens. Känns inte helt "platsbyggt" om du frågar mig.

Vi körde på en grå kalkstensskiva från Kinnekulle. Blev grymt fint. Ska vara rätt så känslig, men vi har då inte märkt något av det ännu... Fast ek med en rejäl rostfri bänk är inte dumt det heller!
 
Så, nu kom offerten på från E-lux Home. 88 500:- omonterat.
Dock kan jag räkna bort diskho samt blandare från den offerten då jag löser det själv. Kommer dock får räkna upp lite för diskbänken då detta är med laminatskiva. Kommer behöva göra lite ändringar i övrigt på denna offerten men är tämligen säker på att jag håller mig under 90 000 kr. Känns ganska ok. Motsvarande när jag ritat IKEA är runt 65 000 och då får jag ingen Shakerstil.

Håller förövrigt med om att Sentens inte känns helt "platsbyggt" dock är det närmare än någon annan Shakerstil jag hittat. Har som sagt inte hittat någon annan som fixar Shaker.
 
Har även börjat kika lite på vitvaror. Dessa jag listat nedan landar på ca 55 papp. Ungefär där hade vi tänkt att landa.
Vad tror ni om denna lista? Något som absolut bör bytas bort?

sp.gifsp.gif

Cylinda F 4185N RF A+ (Rostfri)
Frys - Energiklass: A+ Rostfri/krom 251 liter 323 kWh/år
Cylinda K4185NRFA++ (Rostfri)
Kylskåp - Energiklass: A++
Cylinda Kvi 6088 (Svart)
Vinkylskåp - Antal flaskor: 36 st 135 liter Svart Integrerat
Cylinda DM 830 FI
Diskmaskin - Integrerad 44 dB 14 kuvert
Fjäråskupan Nostalgi 80 (Vit)
Spisfläkt & Kåpa - Väggmonterad Breddstandard: 80 cm Spiskåpa Vit
Cylinda IHI 780 (Svart)
Inbyggnadshäll - Induktion Antal kokzoner: 4 st Svart
SMEG SC850A-8 (Grå)
Inbyggnadsugn - 60 liter Varmluft Antal ugnar: 1 st Svart, Grå/Antracit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.