Uppgraderade till senaste mjukvara (version 2815) i min F750 igår. Ser efter en snabb titt inga större skillnader. Har heller inte hittat några anteckningar om nyheter från Nibe.

Någon som vet vad som är nytt?
 
Någon hade fått följande svar från Nibe på ett annat forum:

"V.2815 ger stöd för ett nytt tillbehör - SCA 40 som gör att man kan styra en enklare solvärmeanläggning med F750. Det har även gjorts ett par förändringar i arbetssättet för tillbehöret SAM 40 samt en del uppdateringar i översättningarna till några olika språk. Det finns alltså ingen anledning att uppgradera från v.2653 om man inte har SAM 40 eller SCA 40 som tillbehör. V.2653 var den första programvaran som innehåller förändringar som du som kund kan ha verklig nytta av och i enighet med vår policy att bara kommunicera information till de som har nytta av den släpptes vissa detaljer om den förbättrade funktionen till hustillverkare och installatörer. Den text Vårgårdahus lagt ut på sin hemsida är inte NIBE:s officiella men det stämmer att man kan förvänta sig en något lugnare gång i vissa lägen."
 
Tack för svar!

Jag hade ju inte version 2653 innan utan 1770 så jag får förhoppningsvis den lugnare gången och att filterlarmet funkar med stängd dörr. Det har jag aldrig sett på min.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.