Hej!

Jag ska måla i min källare och har tänkt använda KEIM silikatfärg, men var/hur köper jag den? Och vad kostar färgen sådär på ett ungefär?

Jag har googlat och letat och mailat KEIM tyvärr utan att få svar...
 
Varför måste du ha en silikat från just detta fabrikat? Finns ju massor av andra bra silikater på marknaden, tex Caparol osv osv osv. Som förövrigt säkerligen är både billigare och mer tillgängliga på marknaden
 
Ptja, själv kan jag typ noll och ingenting om färg. Det är maken som bestämt hävdar att det ska vara en 2-komponents silikatfärg, och efter att ha läst i hans böcker om byggnadsvård så verkar han ha rätt.
Andra silikatfärger verkar ha ett innehåll som mer eller mindre minskar genomsläppligheten av vattenånga.
 
  • Gilla
Joel_larsson
  • Laddar…
Oj nu verkar maken din vara ute och cykla ordentligt. Han verkar ju insatt så om jag skriver att dem flesta silikaterna har ett "Sd värde < - 0.3m" Så vet han ju mycket väl att en silikatfärg från nån av dem större och erkända färgtillverkarna är mer än gott nog åt eran källare. Dessutom i färdigblandad produkt istället för att blanda och kladda.
 
Ok, han är alltså ute och cyklar och insatt samtidigt? Jag vet inte riktigt om du är ovanligt insatt eller bara ute och cyklar när du anser dig veta vad som är gott nog åt vår källare.
När det gäller sd-värdet så tycker iaf jag att det är skillnad på <0.3 och <0.01. Förövrigt kan jag tillägga att vi inte har några problem med att blanda och kladda.
 
  • Gilla
Kanotisten
  • Laddar…
jag vill nog anse att det är gott nog för en källare. När man är nere på värden som vi pratat på tidigare så är dem knappt mätbara med dagens tekniker. Och om du inte har några problem med att blanda så kör på! Men prova att ringa istället för att maila ;) det är mycket mindre jobbigt än att hand blanda tex ;) Laters!
 
  • Gilla
Ramsin2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.