2009 lades taket om på vårat garage med 5 års garanti. Ytpappen har släppt på ett flertal ställen och riskerar att ta in vatten, så jag letade på kvittot och tänkte ringa dom som gjort jobbet.
Firman som gjorde jobbet hette MH bygg och låg i västerås 2009. Googlar man det så får man noll träffar.
Finns nummer och namn på kvittot, men absolut ingen träff på det heller.

Hur ska jag göra? Och vet nån var firman tagit vägen?
 
Om du har firmans organisationsnummer så kan du söka på allabolag.se, eller ratsit.se Där listas även i vissa fall nedlagda företag.

Det finns fler liknande tjänster på nätet.
 
Kom att tänka på att 2009 borde du ha fått ROT avdrag? Då måste du ha fått org. numret antingen från firman eller från skatteverket.
 
Vi bodde inte i huset då, det är förra ägaren som kostat på detta.

Googlade org numret lite snabbt men utan resultat igår, ska kolla på ratsit vid tillfälle.

Har firman konkat eller bara försvunnit är de väl bara att börja fixa detta själv antar jag.
 
Har den konkat, men man lyckas hitta den så kan det ju tänkas att personen bakom firman som ren goodwill tar sitt ansvar, mirakel inträffar.

Rent teoretiskt skall det gå att få ut ersättning via firmans ansvarsförsäkring som de förhoppningsvis hade när jobbet gjordes, även om firman nu är konkad. Jag tror dock att den uppförsbacken inte är värd att ta för ett garagetak, dessutom hög självrisk som ju den konkade firman inte kommer att ta.
 
Ja sant som du skriver. Om firman bytt namn (gör firmor de?) ligger dom då kvar under samma org nr så dom inte kommer undan detta garantiärende utan får ta tag i det?
 
Org numret skall finnas kvar tills firman konkar eller läggs ned under mer ordade former. Du byter inte personnummer bara för att du flyttar eller byter namn.
 
Låter som är väldigt konstig firma och bara 5 års garanti på ytpapp brukar ofta vara 25 års garanti.
 
Ja det står såhär på kvittot "5 års garanti lämnas på allt utfört arbete"
 
En enskild firma behöver egentligen inte vara registrerad överhuvudtaget. Det räcker att du som privatperson begär F skattesedel så är du igång.

Du kan söka på personer också, för enskild firma är org nummer = person nummer.

Jag ser att den här personen har ingen registrerad adress. Jag har sett det några gånger, och vet inte vad det betyder. Jag vet inte hur man kan göra sig "osynlig".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.