Vad är det för larm som ligger i minnet ??
Tror att du har något fel ligger också eftersom det inte går att larma på, testa att gå in i installatörsläge och sen tillbaka. se om någonting försvinner då.
Vem har läst in produkterna eftersom du undrar om det är svårt att ställa in larmet igen ?
 
Det hjälpte inte att gå in i installatörs läge och tillbaka igen. Det ligger ganska många larm i minnet tex sabotage, telefel, larm, mm. mm Men jag kan inte få bort något av dem. Jag kan inte sätta på larmet men jag kan få det att ringa min telefon om jag gör ett sabotage så telefonen fungerar ju men jag kan in te utläsa i larmloggen/felloggen vilket fel som finns kvar.
Nu blir det snart blocket.se :)
 
men om du inte kan sätta på larmet så ligger någonting aktivt fel. Aktiverar du det från handsändare eller panel eller via centralen ? Vad säger den när du trycker på * på handsändaren eller visa/ok på centralen ?
Återigen vem har läst in komponenterna i larmet åt dig eftersom du ställer frågan.
Är det larmsätt som du väljer att aktivera larmet med inläst i systemet ?
 
Kungen... är det ett 5600 ohm motstånd du menar?

På mitt larm satt det ett 2,2 kohm som jag bytte ut mot nytt 2,2 k ohm fungerade någon vecka sedan samma sak igen sabotagelarm någonting.


K knugen skrev:
Du måste ha ett 5k6 motstånd sitta över varje sektion på plinten i mitten på baksidan. annars kommer de larma sabotage oavsett om de ligger som ej larm eller inte. Om du har med en extern siren så kan ett av dom sitta där om de inte sitter i den blå skrivplinten på baksidan. .
 
Helt korrekt med 2.2 mitt fel!

M Matte_73 skrev:
Kungen... är det ett 5600 ohm motstånd du menar?

På mitt larm satt det ett 2,2 kohm som jag bytte ut mot nytt 2,2 k ohm fungerade någon vecka sedan samma sak igen sabotagelarm någonting.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.