Hej!

Vad är en rimlig kostnad för att renovera ett badrum (ca 6 kvm)? Dvs riva ut våtrumsmatta och tapet och lägga in kakel?
 
Beror mycket på ålder och skick på bakomliggande lager, är det betong går det lättare, är det golvspån och gips så bör det bytas ut. Golvbrunnen måste bytas så är det beton ska det bilas upp...

Allt från 50.000kr och uppåt skulle jag gissa på... Kan du ta ner kakel och t.ex. skivor/golv själv sparar du ju en slant...

Mvh,
Anders
 
Från 100 000:-
 
50000 kr tror jag är helt omöjligt om du inte ska göra jobbet själv. Förutsatt att både arbete och material ingår. Och förutsatt att det är en riktig renovering och inte nån klåpare som smackar på nytt kakel ovanpå den gamla plastmattan.

Jag skulle också säga från 100K.
 
jag säger nog också 100K minst. Med tanke på att det måste byggas upp nya väggar enligt gällande regler. Förmodligen bytas golvbrunnar med.
 
Vad är det som gör att det är minst 100 000?
 
Daniel_78 skrev:
Vad är det som gör att det är minst 100 000?
Vad menar du? Det kostar liksom så mycket, det är många timmars jobb uppdelat på de flesta hantverksyrken som finns (snickare, elektriker, plattsättare, rörmockare och målare), jag vet, jag har precis totalrenoverat ett badrum själv.
 
Ett helkaklat badrum i ett trähus är en väldigt komplicerad renovering jämfört med i princip allt annat i huset. Absolut dyrast per kvadratmeter av alla ytor.
 
Jag kom billigt undan. Har badrummet i källaren. Murade upp väggar lejde bort putsning, kakling och vvs. 16kvm ca 60kkr efter rot. Mindre än hälften i material kostnad.

Sent from my HTC One X using Byggahus
 
väggarna är betong. underlättar det?
 
Daniel_78 skrev:
väggarna är betong. underlättar det?
Ja, om du kan tänka dig utanpåliggande rör!
 
det är det idag så det är inga problem
 
Ja det underlättar med betong.

Från 80 000:- då.

Båda mina gissningar är för ett standardbadrum med allt inkluderat men utan Rot-avdrag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.