3 725 läst · 13 svar
4k läst
13 svar
Projekt - Jag är 19 år gammal, ska köpa kåk och totalrenovera.
Jag har ett husköp på gång. Allt är inte klart än. Tanken med den här tråden är att jag ska dokumentera mitt projekt och samtidigt dela med mig av mina tankar och kunna ställa frågor till er som läser.
Huset jag ska köpa är en 1-plansvilla på landet. Det jag har tänkt göra är:
Dränera om.
Riva ut allt gammalt skit invändigt och lägga nytt golv, innertak, tapeter, lister och dörrar i hela huset.
Byta kök.
Nytt badrum.
Jag kommer att lägga upp bilder på allt. Jag är medveten om att detta är ett stort projekt och det kommer att ta tid men jag hoppas att några iallafall är intresserade och följer tråden.
Ställ gärna frågor
Huset jag ska köpa är en 1-plansvilla på landet. Det jag har tänkt göra är:
Dränera om.
Riva ut allt gammalt skit invändigt och lägga nytt golv, innertak, tapeter, lister och dörrar i hela huset.
Byta kök.
Nytt badrum.
Jag kommer att lägga upp bilder på allt. Jag är medveten om att detta är ett stort projekt och det kommer att ta tid men jag hoppas att några iallafall är intresserade och följer tråden.
Ställ gärna frågor
Jag börjar med ett sovrum så därefter gör jag köket så jag kan säga upp lägenheten och flytta dit och får mer tid till att jobba, tanken är att inte börja överallt för då får man inget färdigställt.
Jag har en liten idé om att smälla upp liggande mälarpanel på en sovrumsvägg som jag sedan målar svart och resten av väggarna får vara vita. Almoge lister runtom. Vad tror ni om det?
Jag har en liten idé om att smälla upp liggande mälarpanel på en sovrumsvägg som jag sedan målar svart och resten av väggarna får vara vita. Almoge lister runtom. Vad tror ni om det?
Skall du bo där själv eller är det på spekulation?
Ok... Då skall ni välja efter Er egen smak och vad ni tycker är snyggt! Tänk efter när ni väljer tex golv ! Tex ni vill ha ett golv, men det är lite dyrt så ni väljer ett billigare istället....stanna upp och tänk efter lite då. Finns det något annat som man kanske kan vara snålare på? Lite billigare tapeter kanske ? De brukar man ändå kanske byta efter ex antal år men golvet skall ligga där länge. Alternativt att man tar en dag till att leta alternativ till golv.Ungsnickare skrev:
Var smarta och leta erbjudanden, säg tilli färgaffären att ni heleenoverar en villa och att ni tänker köpa all färg och tapeter där om ni får 25 % rabatt. Var inte rädda att pruta och tigga till Er rabatter, det är lättare än ni tror!
Tack för tipset, har kontakter på beijer samt den lokala färgaffären då jag handlat mycket där och både brorsan och min far är egna företagare inom bygg och handlar material där så det är inte mer än rätt att man ska ha bra priserverktygsgurun skrev:Ok... Då skall ni välja efter Er egen smak och vad ni tycker är snyggt! Tänk efter när ni väljer tex golv ! Tex ni vill ha ett golv, men det är lite dyrt så ni väljer ett billigare istället....stanna upp och tänk efter lite då. Finns det något annat som man kanske kan vara snålare på? Lite billigare tapeter kanske ? De brukar man ändå kanske byta efter ex antal år men golvet skall ligga där länge. Alternativt att man tar en dag till att leta alternativ till golv.
Var smarta och leta erbjudanden, säg tilli färgaffären att ni heleenoverar en villa och att ni tänker köpa all färg och tapeter där om ni får 25 % rabatt. Var inte rädda att pruta och tigga till Er rabatter, det är lättare än ni tror!
I morgon efter kl 4 ska jag till huset och kolla lite, ska försöka ta lite bilder så ni får se vad jag ger mig in på.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Borde vara dags för lite bilder nu
Liknande trådar
-
Feedback på vårprojekt - trappa i slänt
Trädgård allmänt -
Sommarhus i Kroatien - Renoveringsprojekt
Socialt & Projekt -
Projekt ett - Bygger egenritat bostadshus, garage och gym
Socialt & Projekt -
Femtonårsprojektet, vårt plankhus från 1930-talet
Socialt & Projekt -
Projekt slipa och lacka ekdörrar - klarar jag detta på semestern?
Socialt & Projekt