Jag håller på att förbereda rivning av ett gammalt hus och har nu rivit ut alla element och rör och undrar nu om det går att sälja ca 60 år gamla järnelement och gamla rör?


Finns det annat som går att sälja från ett gammalt hus?
 
  • Gilla
Boggas1978
  • Laddar…
vi sålde våra gamla element från vårt hus när vi renoverade. De gick på några dagar. Vi har även sålt dörrar, kopparrör (tror vi drog in ca 2000kr på det. Kom ihåg att ta bort alla mässingkopplingar annars går allt som mässing ist), kyl/frys/spis + en massa annat jag inte kommer ihåg nu...
 
Fönster och dörrar inkl karmar, elmaterial, ev köksinredning, ev golv om de mot all förmodan är massiva.
Badkar, toalett, handfat, blandare.
Sen takpannor förstås.
Andra får fylla på

/Kent
 
Tack för alla svar!

Ni som har sålt, har ni sålt via Blocket eller till något företag?

Är det någon som vet något företag i Stockholm som köper gammalt byggmaterial?
 
  • Gilla
Verdure
  • Laddar…
Blocket får du nog ut mest pengar för prylarna. Men det tar en del tid och håller du på att renovera ett hus så är det en rätt stor bristvara;)
 
Satte in annons på 7st element i olika modeller (50-tal till 2000-tal) på Blocket i söndags och har nu sålt 3 av dessa. De gick som smör i solsken. Detta var de 3 äldsta och jag hade hur många som helst som ringt på dem så just element verkar gå rätt bra. Nu tog vi iofs bara 200;./ st så priset spelar kanske roll men vi får ju betalt för att slippa åka och slänga dem på tippen så varför inte?
 
  • Gilla
Dorita Dahle'n
  • Laddar…
Tack för tipsen!

Ska försöka fixa lite tid för Blocket annonser även om det som noone70 påpekar är en klar bristvara :)
 
Vill man bli av med saker bara för att slippa åka till skroten så finns www.ilovegratis.se också - där är det gratis att annonsera men då får man inte kräva nån ersättning för sakerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.