Hjälp!

Min röris har monterat blandaren idag och som det ser ut har han använt excenter eftersom täcklocket inte är centrerat över inbyggnadsboxen så den gröna kanten är i princip kant i kant med täcklocket. Visst kan man foga och snygga till, men det måste väl gå att få till en snyggare lösning? Finns det excentrar med mindre "offset"? Måste man ens ha en excenter? rörisen kommer tillbaka i morgon för att göra klart en del annat, men jag skulle vilja ha lite kött på benen innan han dyker upp - alla tips mottages tacksamt!

I värsta fall får man väl låta en mekanisk verkstad tillverka något så att det hamnar mera centrerat :)

excenter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej! Hoppas verkligen att inte den blandaren sitter i duschen/badrummet:(Eller att rörisen tycker att han är klar med monteringen.Hursomhelst var det inte snyggt gjort.
 
Jo, det sitter i badrummet/duschen. problemet är att man satt inbyggnadsboxarna cc 160 istället för 150 så man blev tvungen att använda excentrar. och problemet är att excentrarna har för stor offset så att det centrum på blandaren blir fel. Det tråkig aär att leverantören av blandaren rekommenderat inbyggnadsboxarna och även sagt att det inte är något problem att det hamnar på 160 ist för 150 i o m att det följer med excentrar så det är egentligen inte rörisens fel...

Det vi nu försöker hitta är excentrar med mindre offset (5 mm räcker) men med tillräccklig längd så att gängan når ut till blandaren...
 
Är det bara jag som ser dåligt, eller ser det lite klent ut med fuktspärr runt dom gröna boxarna. Tycker man borde se fuktspärren komma ut på gröningarna.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Ja det ser skumt ut. Man borde se manschetten i springan. Finns det bilder från innan kaklet kom upp?
 
Försvinner problemet med en blandare med cc 160?
 
mlkjhr skrev:
Försvinner problemet med en blandare med cc 160?
Japp, det gör det men då måste jag byta blandaren till handfatet och bidén också - de är i samma serie med samma ytfinish...
Väntar på besked från badex för att höra vad de har för idéer.
 
Redigerat:
perra från skogen skrev:
Är det bara jag som ser dåligt, eller ser det lite klent ut med fuktspärr runt dom gröna boxarna. Tycker man borde se fuktspärren komma ut på gröningarna.
Tätskikt? måste man ha det? Jag limmade kaklet direkt på kartonggipsen med Karlssons klister :)
 
Ledsen - kunde inte låta bli att skämta så grovt... Jag hade en annan tråd om problemställningen att täta runt inbyggnadsboxen i badrumsforumet, men nu sitter det en uponor tätfläns/manschett limmad mot plastmattan enligt konstens alla regler. Den syns inte på bilden för den bygger bara 5-6 mm från väggen och kaklet är 13 mm tjockt.
 
Ingen fara...... Men man har sett och läst så mycket annat som varit fel hos folk, så man blir att reagera när man ser något som inte verkar helt ok. Är väl bättre att fråga en gång för mycket, än att någon stackare ska råka illa ut senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.