Nefcairion:

Ja, väg ska vi inte tala om. På tal om det, och eftersom du verkar vara i branschen/känner till hällingsjö.
Är det dumt att be ekjöhus entrepenad att gräva extra för väg och t.ex där jag avser att ha altanen? Eller bör jag försöka ordna detta på egen hand för att komma ner i pris?

Kan jag t.ex ta tag i detta med vägen och så redan nu innan bygget drar igång? Eller måste detta vänta tills efteråt?

Kanske har du till och med bra kontakter som du kan rekommendera? :)
 
Hej!

Personligen så hade jag tagit allt med eksjöhus, jobb som går snabbt såsom väg och gräva ut för altan hade jag bett entreprenören att göra! Dels så har dom maskinen där vilket gör att du behöver bara betala en "utkörningsavgift" istället för att köra dit en själv och sedan bort när entreprenören kommer med sin maskin. Och att gräva för altan tar inte lång tid och personligen tror jag att önska man göra fler "små" jobb på tomten är det nog bättre om man kan samla ihop alla dom med en entreprenör för att kanske få bättre pris!

Men visst kan du skaffa fram en maskin så är det bara att börja gräva, inte direkt svårt göra en väg! Dock så kostar det att hyra maskin och få den fraktad!
 
Bättre köra mot utomhuskurva. Annars får du som någon var inne på kallt i vissa rum som ligger långt från kaminen.
Jag kör så att termostaten i badrummet är fullt öppen och har övriga väldigt lågt ställda. FLVP kör ju med flytande kondensering så behövs inte energi så gör den ingen. Den står ju inte å brassar på mot en acctank oavsett momentant energibehov
 
  • Gilla
largab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.