På fritidshuset finns en vind där ett rum finns inrett. Nu vill vi inreda resten, hur högt i tak ska det vara för att vara 1,2 plan? och måste man ha bygglov då en del av vinden är inredd och resten användes tidigare som snickeriverkstad?

Vad tror ni?
Kan man ansöka lite snyggt i efterhand (vi hade tänkt börja i helgen och jag nu insåg att det kanske inte är så enkelt och harmlöst...) :surprised:
 
Tjaa att man snickrar i en snickeriverksat kan dom väl inte ha så mycket synpunkter på...

Det som ju kan vara ett problem är om det finns detaljplansbegränsningar eller liknande.
 
När jag inredde vinden i mitt permanenthus var inte byggnadsnämden intresserade av att boytan ökade.
Det var mer en fråga för fastighetsskatten.
Jag gjorde däremot lite förändringar på fasaden med ändrade fönster och en takkupa med balkongdörr som de sa att jag kunde skicka in en bygganmälan på för säkerhets skull. Det var en beskrivning och skiss på förändringarna.
På nästa veckomöte tog de upp ärendet och beslutade att det inte krävde bygglov. De skrev ett beslut som de stämplade och arkiverade. (Kostade 800kr)
Sedan var det bara för mig att börja bygga.

Om du inte gör några utvändiga förändringar tror jag inte att du behöver oroa dig, men ring och prata med byggnadsnämden för säkerhets skull.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.