P-95C häll och 800LMP ugn. 2x P-19 gasflaskor för att få full fräs. Nöjd. :)
 
Johan Gunverth skrev:
P-95C häll och 800LMP ugn. 2x P-19 gasflaskor för att få full fräs. Nöjd. :)
Vart förvarar du dina två P-19? Speciellt tillstånd?
 
PCLarsson skrev:
Vart förvarar du dina två P-19? Speciellt tillstånd?
Under förstugebron i ett icke brännbart uteförråd av betong. Tillstånd från Räddningsverket/Stadsbyggnadskontoret enligt en standardblankett. På köpet får man en massa erbjudande om obligatoriska kurser i brandsäkerhet på postlådan, men de kan man ignorera. :D
 
Johan Gunverth skrev:
P-95C häll och 800LMP ugn. 2x P-19 gasflaskor för att få full fräs. Nöjd. :)
Det verkar som om de flesta som har Ilve är väldigt nöjda vilket bådar gott! Synd bara att det är så dyrt.
 
Misse skrev:
Det verkar som om de flesta som har Ilve är väldigt nöjda vilket bådar gott! Synd bara att det är så dyrt.
Det var så dyrt att ingen vågar erkänna sitt dåliga köp. :D
Skämt åsido; det är bra grejer.
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Jag har fått ett pris från Frau Krause men är även nyfiken på vilken rabatt ni har kunnat få här hemma när ni handlat? Vi har blivit erbjudna 15% från ett ställe men jag undrar om det går att få mer rabatt än så eller om man skall vara nöjd med det om man nu inte väljer att beställa från Frau Krause (som förstås är ännu billigare)?
 
Jag köpte allt Ilve av Electrolux Home på Backaplan i Göteborg runt 2004. Det var tillsammans med övrig utrustning till köket, så det blev en fet paketrabatt som matchade allt utan besvär. Prutade inte ens. De var billigast redan från början. Dessutom väldigt trevliga att ha och göra med. Kolla upp med dem.
 
Johan Gunverth skrev:
Jag köpte allt Ilve av Electrolux Home på Backaplan i Göteborg runt 2004. Det var tillsammans med övrig utrustning till köket, så det blev en fet paketrabatt som matchade allt utan besvär. Prutade inte ens. De var billigast redan från början. Dessutom väldigt trevliga att ha och göra med. Kolla upp med dem.
Tack för tipset! Det står inte att de säljer Ilve enligt deras hemsida vad jag kan se men jag skall så klart undersöka detta.
 
Misse skrev:
Tack för tipset! Det står inte att de säljer Ilve enligt deras hemsida vad jag kan se men jag skall så klart undersöka detta.
Det stämmer faktiskt. De kanske har bytt ägare och slutat med Ilve.
 
Johan Gunverth skrev:
Det stämmer faktiskt. De kanske har bytt ägare och slutat med Ilve.
Det verkar nog så. Du kommer inte ihåg på ett ungefär vilken rabatt ni fick (jämfört med listpris)? Det vore bra att veta om 15% rabatt är "bra"...
 
Misse skrev:
Det verkar nog så. Du kommer inte ihåg på ett ungefär vilken rabatt ni fick (jämfört med listpris)? Det vore bra att veta om 15% rabatt är "bra"...
Tror det var runt 25-30 på listpriser. Köpte även en hel del Electrolux samtidgt och vad jag minns var dessa runt 5% billigare än dåvarande billigaste electrostore.se. Nu var det ingen prisjakt för min del utan snarare kunna köpa lokalt till hyfsat pris.
 
Johan Gunverth skrev:
Tror det var runt 25-30 på listpriser. Köpte även en hel del Electrolux samtidgt och vad jag minns var dessa runt 5% billigare än dåvarande billigaste electrostore.se. Nu var det ingen prisjakt för min del utan snarare kunna köpa lokalt till hyfsat pris.
Tack! Det låter som en väldigt bra rabatt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.