dengroth skrev:
Hmmm, kan det vara det? Fästplåten du nämner Elkludde, är det skyddsplåten mitt framför kniven du menar? Min skyddsplåt har fått sig en och annan törn, för att uttrycka sig milt. Kan det vara en ny sådan jag behöver?
Nä jag menar det som hjulet är fäst i vid sida kanske lite mer än plåt
ett vekt plattjärn snarare

Har du autowalk på din som sitter på vänster sida i så fall är det lång axel till höger hjul o där blev det glapp i den lagringen ute vid kugghjulet
 
Hmm, det var visst vänster sida som kuggar upptäckte jag nu när jag kom ut till landet. Men det kanske inte förändrar saken. Är det vänster eller höger hjul som kuggar för er? Eller olika?
 
Mest höger men det var ju en Partner
 
Jag har flera såna där från Husqvarnakoncernen med invändiga plasttkuggar i hjulen. Det är en enkel och billig lösning som inte är så hållbar vid hård körning. Man kan flytta mellan hjulen på alla dessa modoller då måtten är identiska. Min erfarenhet är att dom är särskilt känsliga för häftiga start och stopp. Alltså där man trycker till på reglaget för drivningen och det är hyfsat grepp mot marken och att klipparen är tung att flytta. Jag slutade med det och så håller hjulen riktigt bra. Det som lockade mig var en stark motor till lågt pris för klippning i vägkanter och andra udda ställen. Klippo sätter ju i så svaga motorer så dom orkar ju inte när det blir tungt. Bästa framdrivning tror jag Honda har med Klippo strax efter. och särskilt Honda med hydrostatdrift torde ju vara nästan outslitliga. I fallet med Klippo tycker jag att deras täckplåtar till drivningen känns lite medskickade med rappliga skruvförband.
 
Peterrr skrev:
klippo


dock dyr
Nej, du har fel, Klippo kostar mer än andra klippare, men de är inte dyra. Det är en viss skillnad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.