Nu är snart snöns tid här!
Jaha då jag precis har vart ute, tankat och startat upp snöslungan för första gången! Fick lite tankar om detta. Valde att kalla det samlingstråd så slipper vi massa trådar utspridda trådar om detta.
Då bruket av denna pryl är minst sakt extremt så funderar jag på om man skall slå i någon extra tillsats i bränslet? Måste ju vara stor risk att bränslet "fryser" i plasttanken mm? Min motor är tvåtaktare så jag får blanda olja i lite olja och varje gång blir det olika mycket med skruvande på munstycket som följd >:( funderar på att blanda upp hela bensindunken med 2T så blir det samma dos hela vintern. Tråkigt vätte är att jag inte för katalysatorns skull vågar köra 2T i bilen om den skulle behöva lite nån gång då man glömt tanka.
Min slunga förvaras tyvär i kallförråd och jag brukar även ha problem med att is fryser fast så att man t.ex inte kan ändra riktning på strålen mm.
Aja fritt fram att diskutera! Bild på min slunga kommer.
(Hoppas inte att denna typ av tråd strider mot forumsreglerna)
 
Bränlset kan väll inte frysa, se bara till att tanken fylls upp efter användning så finns det mindre chans till att kondens bildas i tanken.

Funderar själv på en såndär Bauhaus el slunga för 1500:- någon med erfarenheter? går det endast att ta 4mm pudersnö innnan den rasar så e de ju bättre å skita i de??

//PPalm
 
Blanda iordning en 5lit dunk så du får lika blandning. Blir det något över efter vintern
kan du ju använda det i någon moped/båtmotor om dom är 2t.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.