När man har småbarn och bara en inkomst + föräldrapeng är det lite stökigt att få pengarna att räcka till allt man vill/måste göra. Har varit ett stående problem senaste året. Nu kan jag iallafall komma ett steg vidare och slutföra fasadarbetet tack vara ett välbehövligt tillskott från en fantastisk person.

Du vet vem du är och jag är oerhört tacksam.

:)
 
Som vd borde du väl ha en hyffsad inkomst. ;)

Grymt imponerad av jobbet du gjort!
Mycket inspirerande!
 
RetepG skrev:
Som vd borde du väl ha en hyffsad inkomst. ;)
Jag skulle snarare gissa på att som vd så tjänar han sisådär 20:- i timmen om man slår ut lönen på arbetat tid :)
 
  • Gilla
Riggen och 1 till
  • Laddar…
Daniel78 skrev:
Jag skulle snarare gissa på att som vd så tjänar han sisådär 20:- i timmen om man slår ut lönen på arbetat tid :)
Typ så :cool:
 
RetepG skrev:
Som vd borde du väl ha en hyffsad inkomst. ;)

Grymt imponerad av jobbet du gjort!
Mycket inspirerande!
Dags att löneförhandla ;)

Tack! Kul att kunna inspirera!
 
Känner igen din ekonomi, min fru är också mammaledig...
men man kan trolla ibland ändå :)
men tempot är inte lika högt som när vi köpte
 
Jag förstår precis oxå hur det är. Själv lever vi på min 65% lön sedan ett år tillbaka, varav ungefär hälften går till hyra... Då kan ni själva räkna ut vad vi har att röra oss på. Vi är en fam på 3 och jag jobbar kommunalt i vården...
 
Har nu läst hela din tråd, tok snyggt ombyggnation och vilket jobb! :)
Jag gillar ditt bambuparkett golv, jätte snyggt.
Du skrev tidigare i tråden att det var "vertikal karboniserad halvglans" när jag kollar på smee siten så är det ett 15mm, är ditt 15mm ?
Dom har parkett som dom tycker är för just golvvärme och dom är 10 mm. jag antar att du valde 15mm för att du lagt direkt på golvvärmeplåtarna ?
 
poson skrev:
Har nu läst hela din tråd, tok snyggt ombyggnation och vilket jobb! :)
Jag gillar ditt bambuparkett golv, jätte snyggt.
Du skrev tidigare i tråden att det var "vertikal karboniserad halvglans" när jag kollar på smee siten så är det ett 15mm, är ditt 15mm ?
Dom har parkett som dom tycker är för just golvvärme och dom är 10 mm. jag antar att du valde 15mm för att du lagt direkt på golvvärmeplåtarna ?
Det stämmer! Det är 15mm. Att jag valde 15mm var egentligen bara för att den som var specifik för golvvärme var vertikal bambu och jag gillar inte utseendet på den.

Sen, precis som du skriver, vart det ju smidigt med 15mm då jag kunde lägga det rakt på glesen. Men det var inte avgörande i valet av golv. Bara ett extra plus i kanten.
 
Nu har jag läst igenom din tråd. Grymt imponerad.
 
sukram78 skrev:
Nu har jag läst igenom din tråd. Grymt imponerad.
Kul! Hoppas det kan inspirera till egna projekt också!
 
erik_n skrev:
Det stämmer! Det är 15mm. Att jag valde 15mm var egentligen bara för att den som var specifik för golvvärme var vertikal bambu och jag gillar inte utseendet på den.

Sen, precis som du skriver, vart det ju smidigt med 15mm då jag kunde lägga det rakt på glesen. Men det var inte avgörande i valet av golv. Bara ett extra plus i kanten.
Tack för infon!
Nu har jag beställt en del olika provbitar så får vi se vad det blir :)
 
Det här med att bo i hus har helt klart sina fördelar!

Dessa känns dock avlägset borta när vattnet står ankelhögt i hela källaren och det pressas in mer och mer ur alla brunnar....

Har nu tömt ca 250 L ur tvättstugan och äntligen börjar det rinna åt rätt håll i brunnarna... Updaterar en liten skaderapport när jag vet mer....
 
Oops, hoppas det löser sig, fy tusan vad tråkigt.
 
erik_n skrev:
Det här med att bo i hus har helt klart sina fördelar!

Dessa känns dock avlägset borta när vattnet står ankelhögt i hela källaren och det pressas in mer och mer ur alla brunnar....

Har nu tömt ca 250 L ur tvättstugan och äntligen börjar det rinna åt rätt håll i brunnarna... Updaterar en liten skaderapport när jag vet mer....
Skön kille den där Erik! Källaren svämmar över och hans hus håller på att bli fördärvat! Skall bara skriva en snutt på Byggahus.se :)
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.