Håller på att inreda en liten gästtoalett hemma. Det blir lite djungeltema med grön inredning. Barnen har önskat ljud - dvs att man bredvid lampan skulle kunna sätta en strömbrytare för att slå på/av lite djungelljud. Hur skulle man kunna lösa det?? Vill inte ha en hel anläggning i taket, utan tänker mig mer en ljudslinga på ett kretskort som på något sätt aktiveras med en liten högtalare.
Är det möjligt? I så fall hur?
 
MP3-spelare kopplad till en liten förstärkare?
 
MP3-spelare kopplad till datorhögtalare. Billigare än så blir det nog inte, troligen har man redan stuffet liggande hemma.

Glöm bara inte att helt oväntat, i lite tystare partier, lägga in några vrålapor på hög volym. Det kan hjälpa besökare som är lider av förstoppning.
 
  • Gilla
The Tor och 1 till
  • Laddar…
mp3 till datorhögtalare låter rimligt. Hur skulle man slå på den? Man vill ju att den ska antingen aktiveras automatiskt eller slås på med en strömbrytare...
 
  • Gilla
murrefixare
  • Laddar…
Tack! Clas Olsson hade en liknande med längre ljudtid! Nu är jag hemma!
 
Trobergs förslag med vrålapor kombinerat med en rörelsedetektor kan nog göra stor succé.
 
Vill man vara ambitiös så kan man nog bygga nåt med raspberry pi alternativt tillsammans med arduino för det hela. Borde landa på nån tusenlapp.
 
Clas olssons variant marknadsfördes felaktigt, det gick inte alls att banda eget ljud. Nu är jag helt inne på att jag vill ha rörelsedetektor som drar igång ljud - men det verkar omöjligt att hitta. Raspberry pi??? Arduino??? Måste googla. Kom gärna med fler tips, jag är tillbaka på ruta 1!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.