Det jag funderar på är om uttaget sitter för nära duschen (120 cm, och eller 60 cm från badkar). För där får man ha IP44 klassade armaturer och annat, men man får inte ha uttag där oavsett klassning. Finns egentligen ingen anledning att ha sådana uttag i ett badrum
 
Uttaget sitter i skåpet med själva dosan inne i skåpet.
Vet inte varför de valt just det uttaget. Vi sa att det skulle sitta uttag på skåpets sida och att det ska vara lock på.
Vart dom köpt vet jag inte. Funkar gör det om vi trycker in stickproppen med hjälp av locket, annars hoppar den ur och ingen ström kommer dit den ska.
 
Uttaget är ca 1 meter från duschdörren. Vad är fel med just det uttaget?
 
hempularen skrev:
Jag tror att Patrik syftar på bilden med ett dubbeluttag.

Mn är det verkligen ett utanpåliggande uttag som är infällt? Det finns ett liknande dubbelt IP44 uttag i ELKO RS serien för infällnad.

Jag blir lite nyfiken på varför man valt IP44 för det uttaget. Var sitter det i förhållande till duschen?
Tro mig, det är ELJO Aqua Stark IP44. (Finns bara i utanpåliggande utförande).

ge4018350803.gif

//Patrik
 
sargar skrev:
Uttaget är ca 1 meter från duschdörren. Vad är fel med just det uttaget?
Det är ett uttag som är till för att sitta på exempelvis en husfasad eller i ett förråd. Inte infällt i väggen i ett badrum. För det andra så sätter man alltid infällda dosor i väggarna och sedan skruvar fast ett uttag i dosan. Man kaklar inte runt uttaget. (Och det där uttaget går alltså inte att sätta i en dosa).

Och för det tredje, det ser helt förj*vligt ut!

//Patrik
 
Men patrik_hed: menar du att ALLA pizzerior har gjort fel då som har kaklat runt uttag/brytare/mm mm ? :)
 
nino skrev:
Men patrik_hed: menar du att ALLA pizzerior har gjort fel då som har kaklat runt uttag/brytare/mm mm ? :)
Jajamensan! ;)

//Patrik

Sent from my GT-S5690 using Byggahus
 
Det är inte kaklat runt vårt uttag utan det är infällt i vårt högskåp.
Men skitfult är bara förnamnet ändå!
 
Vart tog Anndi vägen, behövde hans/hennes kund-vetande.
 
sargar skrev:
Uttaget sitter i skåpet med själva dosan inne i skåpet.
Vet inte varför de valt just det uttaget. Vi sa att det skulle sitta uttag på skåpets sida och att det ska vara lock på.
Vart dom köpt vet jag inte. Funkar gör det om vi trycker in stickproppen med hjälp av locket, annars hoppar den ur och ingen ström kommer dit den ska.
Kan du lägga upp en bild av hur dte ser ut i skåpet, det borde behövas mer än en dosa för att få plats med det om Patrik har rätt.

Å andra sidan så är det ju lite intressant att uttaget inte fungerar som det skall (man skall lätt kunna få i en kontakt i det uttaget), låter nästan som de konstruerat något eget, med lock från det som Patrik visade.
 
Man får lätt i den men den liksom studsar ut igen så att den inte klickat i och då ger det ingen ström. Vi har fått trycka ner locket hårt så att proppen inte ska hoppa ur.
 
Har du möjlighet att lägga upp en bild på dosan inne i skåpet?
 
Japp jag tog en bild i morse å ska bara lägga över den. Gör det ikväll :)
 
har problem att få över mina bilder från telefonen till datorn, det vill inte fungera. ska fixa lite hjälp med det så kommer bilder så fort det är klart! ursäkta mitt krånglande...
 
Kan du skicka bilden som Epost till dig själv? Jag brukar göra det när jag får MMS.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.