Nån som vet var man köpa denna tingest i sverige, gärna nätbutik? :D
 
Ja har den från Hultafors och tycker den ändrar sig lite väl lätt, finns ju ingen lås-skruv. Sen gillar ja att man får mått på vinkeln samt gerings-vinkeln på skalan.
 
Om det inte går att låsa Hultaforsen förstår jag om du letar efter något annat... Själv har jag en Virutex som går att låsa och den funkar bra. Det finns en vinkelskala på den, men den är ganska grov och lär inte på något sätt matcha Starretten på den punkten. Å andra sidan sett finns det sällan anledning att läsa av vinkeln på en manick som denna - man tar ut vinkel, lägger den på sågen och ställer in gervinkeln.

TC133R_cab1_1_.gif

http://virutex.com/anglecopiertc133r.aspx (finns hos Theofils för ett en rimlig peng)
 
Finns på Flinks om jag inte minns fel.
 
Randulf skrev:
Någon som provat Bosch gam-220
www.bosch-professional.com/se/sv/ocs/Verktyg/101301/23316/vinkel-och-lutningsmaetare/gam-220-mf/
Är lite sugen på att beställa en.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Har det blivit någon än?
Om du har en, vad tycker du?
Fick just upp ögonen för den och blev sugen.
 
Nä, det har inte blivit något tyvärr. Dessvärre har det inte kommit upp några lister eller dörrfoder heller så man kanske skulle skaffa en som förskottsbelöning. Så kanske man blir lite sugen på att få upp dem.
 
Jag beställde en "GEMRED 360 DEGREE DIGITAL PROTRACTOR DIGITAL ANGLE RULE" via ebay uk. Får se hur bra den är när jag får den.
 
Den såg ju intressant ut Klicka.
Till det priset kan man ju chansa och se om det är något att ha.
 
Jag har fått den redan. Och den verkar bra. Vrider man ett helt varv så visar den exakt 360.0 grader.
 
Har den halvering också? Alltså med ett knapptryck så får man ut geringsvinkeln så man slipper räkna själv?
 
Nix, då får man ta fram miniräknaren eller liggande stolen :D
 
Kanske är värt det ändå :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.