Om man bygger en veranda med "pulpettak" (tror det heter så :-/) iaf. ett sånt tak som det som är svart på bilden i länken nedan.
Vad är man då hänvisad till för typ av takplåt, måste det vara falsad bandplåt(iof. snyggast men också dyrt och svårt att lägga själv) pga att det är så lite lutning på taket eller kan man använda vilken plåt som helst ???
Vi har Terra Plegel på övriga huset och jag undrar om den typen av takplåt kräver någon viss taklutning för att "hålla tätt" eller om den går att använda på ett ganska flackt tak som detta??
Någon som vet??

//Christina.

http://www.sjodalshus.se/foton_carl_ext2.html
 
Ingen som vet nåt om detta :-/, eller??

//Christina
 
Ett alternativ kan ju vara papptak, eller ???
 
8) Enl min plåtkille godkänns inte arbeten på tak utan falsar om man inte skriftligen ber dem utföra något annat på egen risk.

Jag skulle inte våga lägga det själv, om det inte är vanligt "tegelliknande" material, som kan läggas enligt medföljande anvisningar!

Helena med
Nationalschabraket
 
Kommer verandataket att vara tak till en inomhusveranda eller utomhus veranda? Om det är till en utomhusveranda så kan du lägga takpapp o vilket plåttak, eller annat tak du vill.

Det gör ju inget om det läcker lite för pappen under tar hand om det vattnet.

Om det däremot är inomhusveranda så anser jag att det är viktigare med bra takbeläggning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.