Efter att min arkitekt inte riktigt vet var skorstenen på mitt hus sitter så kommer min ränndalsplåt, vid det befintliga o nya taket, att hamna mitt på skorstenen. Är det någon som råkat ut för detta? Jag förmodar att plåtslagaren får lösa detta, men hur? ???

Plåtslagarens (som inte varit där ännu) första reaktion var att jag var tvunget att flytta skorstenen. Det vill jag inte.....
 
Menar du att skorstenen kommer upp mitt i en ränndal, dvs att du har en brytning i taket med ränndal i plåt ovanför och under skorstenen? Den konstruktionen verkar minst sagt oigenomtänkt. Det som måste lösas är givetvis ränndalen ovanför skorstenen - vattnet som rinner där tar väl annars stopp vid skorstenen. Möjligen kan en plåtis fixa det - kanske behövs nån ombyggnation i takkonstruktionen också.
 
Det går att fixa. men det krävs ju en kreativ lösning :)
Man får styra vattnet runt skorstenen helt enkelt.
Har gjort det själv en gång för länge sedan.
En duktig plåtis ser det bara som en utmaning gör inte din det så byt. ;)
 
En duktig plåtis ser det bara som en utmaning gör inte din det så byt.
Det var det svaret jag hoppades på. Skorstenen är inte exakt mitt i ränndalen, men nästan.
 
Det är inga större problem för en plåtslagare att fixa
 
Jag har nu pratat med en kompis som är snickare o han sa samma sak som ni. Inga problem för en plåtis att fixa. Ska snacka med plåtgubben idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.