Vi har tittat på en kyl/frys (90 cm bred) från Gagganau och även om jag verkligen tilltalas av designen så är den den väldigt dyr. Siemens har en kyl/frys som jag tycker ser bra ut men den finns i 60 alt 75 cm bredd och vi skulle alltså vilja ha en 90 cm (ingen side by side utan kylen ovanpå frysen). Är det någon som vet om det finns något annat märke (förhoppningsvis då lite billigare) som man skulle kunna titta på (i rostfritt alternativt möjligt att helintegrera)?
 
anthill skrev:
Liebherr har en 90cm bred kyl/frys med typ "franska dörrar" upptill (kyldelen) och lådor nertill (frysdelen). Dock är även den väldigt dyr, men då Liebherr säljs mer fritt än Gaggenau är det möjligt att du kan hitta ett bra pris på den utomlands.

[länk]

Tusen tack- det var precis något i den stilen jag var ute efter! "Väldigt dyr" låter dock inte så bra men jag skall definitivit undersöka!
 
Liebherr slår Gaggenau med hästlängder när det gäller kyl/frys! Överlägsen kvalitetskänsla. Dessutom är den billigare. De har även en modell i den stilen du letar efter som du kan helintegrera om du hellre önskar det framför rostfritt. Lär komma ner ytterligare i pris då...
 
JonasSun skrev:
Liebherr slår Gaggenau med hästlängder när det gäller kyl/frys! Överlägsen kvalitetskänsla. Dessutom är den billigare. De har även en modell i den stilen du letar efter som du kan helintegrera om du hellre önskar det framför rostfritt. Lär komma ner ytterligare i pris då...
Det där lät ju riktigt bra! Är den 90 cm så skulle det ju vara helt perfekt!
 
JonasSun skrev:
Liebherr slår Gaggenau med hästlängder när det gäller kyl/frys! Överlägsen kvalitetskänsla. Dessutom är den billigare. De har även en modell i den stilen du letar efter som du kan helintegrera om du hellre önskar det framför rostfritt. Lär komma ner ytterligare i pris då...
Hej igen! Jag måste vara blind men jag kan inte hitta modellen du skrev om på hemsidan. Det är inte möjligen så att du har ett artikelnummer?
Helintegrerad vore det allra bästa men jag trodde inte det fanns någon sådan som var 90 cm (utan då möjligen Zub-sero som tyvärr inte är något alternativ pga priset). Ju billigare desto bättre är det förstås och märket spelar ingen större roll för oss (får väl erkänna att jag är så ytlig så jag i princip enbart tittar på designen...).
 
Jag ska ringa en kille jag känner som kan ge mig numret. Liebherrs hemsida suger....
 
Liebherr HCB 2062. Enjoy! Det kan tyvärr vara lite svårt att hitta nån som har Liebherr uppställda i butik. Vi har kört på olika modeller från dem i omgångar nu. De slår allt vad gäller design och känsla. Hantverkarna som installerade våra senaste kyl/frysar i det sista köket har sett de mesta av modeller och märken men även de tyckte att de här maskinerna slog allt integrerat de sett tidigare...
 
JonasSun skrev:
Liebherr HCB 2062. Enjoy! Det kan tyvärr vara lite svårt att hitta nån som har Liebherr uppställda i butik. Vi har kört på olika modeller från dem i omgångar nu. De slår allt vad gäller design och känsla. Hantverkarna som installerade våra senaste kyl/frysar i det sista köket har sett de mesta av modeller och märken men även de tyckte att de här maskinerna slog allt integrerat de sett tidigare...
Den där var ju ruskigt snygg! Tur att vi redan beställt vitvaror, annars skulle vi nog ha blivit ytterligare några tusen fattigare. Har enbart sett Libherrs 75 cm breda kyl/frys uppställd i butik och det var nära att vi körde på den (otroligt snygg och praktisk), men efter att ha funderat fram och tillbaka bestämde vi oss för att slänga ut frysboxen i källaren och köra på traditionella fristående 60cm breda skåp. Nu valde vi Miele på kyl/frys för att matcha häll/ugn/mikro men kökssäljaren som även sålde Liebherr menade att Mieles skåp är tillverkade av just Liebherr. Hur som helst andades Liebherrskåpet kvalitet.
 
Rek ca pris i Sverige 47 på skåpet ovan. Går att få loss för lite drygt 40 vad jag har förstått. Sen går det säkert att hitta billigare utanför landets gränser....

Liebherr tillverkar som sagt Miels kylar, frysar och vinkylar. Kikar man på deras premiumsegment så är de skåpen vassare än vad de levererar till Miele (i vart fall vad gäller funktioner / detaljer). Vill man inte lägga löjliga pengar på en Sub-Zero är det här rätt val tycker jag.
 
JonasSun skrev:
Rek ca pris i Sverige 47 på skåpet ovan. Går att få loss för lite drygt 40 vad jag har förstått. Sen går det säkert att hitta billigare utanför landets gränser....

Liebherr tillverkar som sagt Miels kylar, frysar och vinkylar. Kikar man på deras premiumsegment så är de skåpen vassare än vad de levererar till Miele (i vart fall vad gäller funktioner / detaljer). Vill man inte lägga löjliga pengar på en Sub-Zero är det här rätt val tycker jag.

Tusen tack! Helt klart mer prisvärt verkar det som än Gaggenau i alla fall. Sub-zero är de absolut snyggaste tycker jag men jag har för mig att de kostar lite över 100kSEK och det är ju helt galet! Skall definitivt titta på Liebherr!
 
Vi var i en butik igår och tittade på utbudet och säljaren visade oss ett par side-by-side. Hade kanske varit ett alternativ MEN vi vill bygga in kylen/frysen (och vi har bestämt oss för 90 cm) i väggen och när det gällde dessa så behövde dörren sitta "utanpå" väggen (hoppas ni förstår hur jag menar). Jag vill ha den "infälld" helt i väggen och alltså ingen lucka som ligger "utanpå". Vi såg en jättefin variant från Miele men den var 60 + 60 cm vilket tyvärr inte får plats.

Är det någon som vet om Liebherr går att "fälla in" eller om det finns någon side-by-side variant där detta är möjligt?
 
Liebherrs blir precis i linje med dina övriga luckor. såväl deras 90 cm lösning som de "vanliga" 60+60. De är riktiga "inbyggnadsskåp".
 
JonasSun skrev:
Liebherrs blir precis i linje med dina övriga luckor. såväl deras 90 cm lösning som de "vanliga" 60+60. De är riktiga "inbyggnadsskåp".
Tack!!!!! Gaggenau ser ju ut precis så som vi vill ha det (se bild nedan- skulle kunna kopiera detta rakt av!) men jag insåg precis att man verkar behöva betala runt 12000 SEK för dörrarna i rostfritt utöver priset för själva kylen/frysen och om Liebherr är billigare så är det definitivt vårt förstahandsval.

Gaggenau.jpg
 
Du kan göra precis så med Liebherren som jag tipsade dig om. Sen väljer du bara om du vill ha modellen som är till för integrering så du kan sätta dina egna luckor på alt modellen med rostfri front.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.